کد خبر: 543386
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۸:۳۲:۳۶
| |

گفتگوی پوتین و پادشاه بحرین درمورد بحران اوکراین و روابط دوجانبه

​رئیس جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) تماس تلفنی با پادشاه بحرین برقرار ساخته و دلایل و اهداف عملیات نظامی کشورش در اوکراین را تشریح کرد.

گفتگوی پوتین و پادشاه بحرین درمورد بحران اوکراین و روابط دوجانبه
کد خبر: 543386
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۸:۳۲:۳۶

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دلایل و اهداف عملیات نظامی ویژه جهت حفاظت از دونباس و اقدامات اتخاذ شده جهت حفاظت از ساکنان غیرنظامی و نیز اقدامات طرف روسی در مذاکرات با نمایندگان اوکراینی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که طی این تماس، مهم‌ترین مسائل مربوط به همکاری روسیه و بحرین در زمینه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و بر همکاری در زمینه مقابله با شیوع کرونا در سایه استفاده از واکسن‌های روسی در بحرین تاکید شد.

خبرگزاری بحرین نیز گزارش داد که در این تماس، "روابط دوجانبه تاریخی روزافزون دو کشور" مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این بیانیه، در این تماس تلفنی درخصوص مساله اوکراین نیز پیرامون اهمیت حل و فصل دیپلماتیک اختلافات میان کشورها با گفتگو و راه‌کارهای مسالمت آمیز و اجتناب از تشدیدهای بیشتر و تمرکز تلاش‌های جامعه بین الملل برای برقراری صلح همیشگی و فراگیر که ضامن منافع تمامی طرف‌ها و امنیت ملی آنها باشد، صحبت شد.

پادشاه بحرین بر اهمیت مراعات کردن ارائه کمک‌ها و خدمات انسانی به غیرنظامیان در اوکراین و انجام وظیفه تمامی کشورها جهت حمایت مالی از عملیات انسانی اعلام شده توسط سازمان ملل تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها