کد خبر: 543562
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۳:۴۹:۱۲
| |

حاییم رامون، از وزیران اسبق کابینه اسرائیل:

ایران به یک هیأت اعزامی اسرائیل در اربیل حمله کرده است

یکی از وزیران اسبق کابینه رژیم صهیونیستی در ارتباط با حمله اخیر سپاه پاسداران علیه مواضع موساد در اربیل گفت که به نظر می‌رسد ایران به یک هیأت اعزامی اسرائیل در اربیل حمله کرده است.

ایران به یک هیأت اعزامی اسرائیل در اربیل حمله کرده است
کد خبر: 543562
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۳:۴۹:۱۲

حاییم رامون، از وزیران اسبق کابینه رژیم صهیونیستی که در سال ۲۰۰۶ ریاست وزارتخانه‌های دادگستری و داخلی این رژیم را برعهده داشته است، در گفت‌و‌گو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مقر موساد در اربیل عراق پرداخت.

به گزارش فارس و بنابر گزارش شامگاه سه‌شنبه شبکه «المیادین»، حاییم رامون در ارتباط با این حمله گفت: «ایرانی‌ها -آن‌طور که به‌نظر می‌رسد- عملا به یک هیأت اعزامی اسرائیل و نه آمریکا در اربیل حمله کرده‌اند».

طبق این گزارش، او که با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو می‌کرد، اضافه کرد: «پهپاد‌ها سلاح جدیدی هستند که اسرائیل را تهدید می‌کنند زیرا آن‌ها ارزان، مؤثر و دقیق هستند و نه تلفات جانی به همراه دارند و نه برای هدایت‌کننده‌شان خطرناک هستند».

حاییم رامون ادامه داد: «ما دیدیم که پهپادها در عربستان سعودی چه کار کردند و [چگونه] با تأسیسات برخورد داشتند. تلاش‌هایی نیز در جریان است تا به واسطه پهپاد به اسرائیل ضربه زده شود».

شبکه المیادین در ادامه گزارش خود به اظهارات «نوعام امیر» خبرنگار حوزه امنیت روزنامه عبری «مکور ریشون» پرداخت که به گزارش منابع آمریکایی درباره حمله ایران به تأسیسات رژیم صهیونیستی در اربیل اشاره کرد. بنابر این گزارش، نوعام امیر در این خصوص گفت: «زمانی که شنیدیم ایران به یکی از پایگاه‌های موساد در عراق حمله کرده است، به آن خندیدیم؛ اما آمریکایی‌ها امروز این مسئله را تأیید کردند».

امیر اضافه کرد: «درست است که آمریکایی‌ها نمی‌گویند موساد هدف قرار گرفته است؛ اما آن‌ها می‌گویند که هیأت اعزامی اسرائیل داخل پایگاه بوده است و این در واکنش به حمله علیه پهپادها بوده است».

خبرنگار روزنامه مکور ریشون اشاره به گزارش اخیر روزنامه‌های آمریکایی «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» دارد که به نقل  از یک مقام آمریکایی خبر داده بودند هدف حمله اخیر سپاه پاسداران، نه مواضع آمریکا بلکه یک هسته صهیونیستی در منطقه کردستان عراق بوده است. طبق گزارش دوشنبه این دو رسانه آمریکایی، یک مقام این کشور با اشاره به تماس تلفنی‌اش با همتای عراقی خود، در این خصوص گفت: «هدف‌ها شامل خانه‌هایی بودند که به‌نظر می‌رسید یک هسته موساد از آنجا عملیات انجام می‌داد».

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه هفته جاری، از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر اربیل منطقه کردستان عراق خبر دادند. کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

وزارت داخله منطقه کردستان نیز ضمن تأیید این گزارش، اعلام کرد که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیرنظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها