کد خبر: 541005
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۲:۲۹:۱۹
| |

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه:

اوکراین به دستور آمریکا برای مذاکرات تعلل می‌کند/جنگ جهانی سوم یک جنگ اتمی است

وزیر خارجه روسیه می‌گوید آماده این تحریمها بودیم اما انتظار نداشتیم ورزشکاران، هنرمندان و روشنفکران روس را نیز هدف قرار دهند.

اوکراین به دستور آمریکا برای مذاکرات تعلل می‌کند/جنگ جهانی سوم یک جنگ اتمی است
کد خبر: 541005
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۲:۲۹:۱۹

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که هدف عملیات نظامی روسیه اوکراین خلع سلاح این کشور است.

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف درباره دولت کی‌یف گفت: این مردم اوکراین هستند که باید حاکمیت خود را تعیین کنند اما نماینده تمام قومیت‌های اوکراین باید در این کشور حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسکو به کی یف اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد گفت: ما نمی‌توانیم سلاحهای تهاجمی در اوکراین وجود داشته باشد که امنیت روسیه را تهدید کند. 

وزیر خارجه روسیه در ادامه تاکید کرد، ما آماده برگزاری دور دوم مذاکرات هستیم اما طرف اوکراینی به دستور آمریکا تعلل میکند. 

لاوروف درباره تحریمهای کشورهای غربی علیه روسیه نیز گفت: ما آمادگی این تحریمها را داشتیم اما انتظار نداشتیم که ورزشکاران، هنرمندان، کارشناسان رسانه و روشنفکران روس را نیز هدف قرار دهند.

وی در عین حال گفت: روسیه دوستان زیادی دارد و نمیتوان آن را منزوی کرد. 

لاوروف همچنین درباره مذاکرات امنیتی میان روسیه با کشورهای غربی گفت: غرب از رسیدگی به خواسته ها و مطالبات ما برای تدوین معماری جدید امنیت اروپا خودداری کرد.

لاوروف درباره جنگ جهانی سوم تاکید کرد، جنگ سوم جهانی یک هسته ای ویرانگر خواهد بود و جو بایدن باتجربه است و میداند که هیچ  جایگزینی برای تحریمها جز یک جنگ جهانی وجود نخواهد داشت. 

در حال تکمیل...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها