ریابکوف:

ادعاها درباره تلاش روسیه برای تضعیف احیای برجام، بی‌اساس است

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادعاهای منابع غربی مبنی بر این که این کشور عامل وقفه ایجاد شده در دور هشتم مذاکرات وین است، گفت: ادعاها مبنی بر تلاش روسیه برای تضعیف احیای برجام غیرقابل اعتماد و کاملاً بی‌اساس است.

ادعاها درباره تلاش روسیه برای تضعیف احیای برجام، بی‌اساس است
کد خبر: 543369
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۶:۳۴:۳۷

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با بیان این که تحولات کنونی اوکراین، پیامد مستقیم اقدامات چند ساله آمریکا است، نقش این کشور را به شدت مخرب خواند و افزود مسکو سیاست واشنگتن را محکوم می‌کند.

​به گزارش فارس، به گزارش رویترز، وی در ادامه گفت که روسیه از آمادگی ایالات متحده برای برقراری تماس در خصوص درگیری در اوکراین اطلاعی ندارد. به گفته این مقام ارشد روس، روسیه و آمریکا رویکردهای کاملاً متضادی در قبال اوکراین دارند.

ریابکوف همچنین ضمن بیان این که ایالات متحده به طور یکجانبه در تلاش است تا روابط با روسیه را به طور کامل از بین ببرد، اظهار داشت: فدراسیون روسیه امیدوار است که پس از مدتی ایالات متحده بفهمد که ادامه بحث در خصوص ثبات استراتژیک با مسکو ضروری است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از سخنانش، در اشاره به ادعاهای منابع غربی مبنی بر این که این کشور عامل وقفه ایجاد شده در دور هشتم مذاکرات وین است، گفت: ادعاها مبنی بر تلاش روسیه برای تضعیف احیای برجام غیرقابل اعتماد و کاملاً بی‌اساس است.

ریابکوف اخیراً گفته بود در صورت آماده بودن آمریکا، مذاکرات امنیتی می‌تواند ادامه پیدا کند. وی با این حال متذکر شد، شرایط این گفت‌وگوها نسبت به قبل تفاوت زیادی دارند و «چشم‌انداز امنیتی کاملا تغییر کرده و اوضاع به‌ شدت متفاوت است». این دیپلمات روس در ادامه گفت، روسیه در زمینه ثبات راهبردی هیچ امتیازی به آمریکا نخواهد داد و به واشنگتن درباره برداشتن هرگونه گام سهل‌انگارانه در منطقه هشدار داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها