کد خبر: 542583
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۹:۱۲:۰۲
| |

پوتین:

در مذاکرات روسیه و اوکراین شاهد تحولات مثبتی هستیم

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی ضمن تأکید بر ایستادگی در مقابل تحریم‌های غرب گفت، مذاکرات مسکو و کی‌یف شاهد تحولاتی مثبت است.

در مذاکرات روسیه و اوکراین شاهد تحولات مثبتی هستیم
کد خبر: 542583
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۹:۱۲:۰۲

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز جمعه در دیدار با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود، تحولات اوکراین را به بحث گذاشت.

به گزارش فارس، لوکاشنکو پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: «اوکراینی‌ها در تلاش هستند علاوه بر دونباس علیه ما نیز حملاتی داشته باشند».

او در ادامه گفت: «در حال حاضر جوخه‌های مزدور در خاک بلاروس حملاتی انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند راه‌های منتهی به نیروگاه اتمی چرنوبیل را مسدود کنند».

رئیس جمهور بلاروس افزود: «ما در کنار روسیه در برابر تحریم‌های اعمال شده توسط غربی‌ها ایستادگی خواهیم کرد و به‌دنبال حصول توافق همکاری دوجانبه برای تبادل کالا هستیم».

در ادامه، پوتین نیز به خبرنگاران گفت: «تحولات مثبتی در مذاکرات میان روسیه و اوکراین حاصل شده است».

رئیس جمهور روسیه افزود: «تجربه هدف قرار دادن ما در گذشته نشان داده که تحریم‌ها و محدودیت‌ها، توان ما را به ویژه در زمینه فناوری تقویت می‌کند».

پوتین همچنین امروز در جلسه شورای امنیت ملی روسیه از طرح «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه برای اعزام نیروهای داوطلب به اوکراین حمایت کرد.

وزیر دفاع روسیه در این جلسه گفت، در حال حاضر ۱۶ هزار داوطلب که اغلب از غرب آسیا هستند برای کمک به نیروهای دونباس اعلام آمادگی کرده‌اند.

لوکاشنکو روز گذشته به وزیر دفاع دولتش گفت، ارتش بلاروس باید مانع از تلاش اوکراینی‌ها برای قطع خطوط پشتیبانی و حمله به نیروهای روسی از پشت سر شود.

لوکاشنکو تأکید کرد به متخصصان دستور داده تأمین برق لازم برای نیروگاه هسته‌ای «چرنوبیل» واقع در اوکراین و در نزدیکی مرزهای بلاروس را تضمین کنند.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز پنجشنبه شب گفت‌وگو با طرف روسی برای تضمین امنیت تأسیسات اتمی اوکراین را سازنده توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «ریانووستی» گروسی در جمع خبرنگاران گفت:‌ «ما درباره تأسیسات اتمی و دیگر تأسیسات در اوکراین صحبت کردیم. ما به‌دنبال راهی برای تضمین امنیت هستیم. در این زمینه مشکلی وجود ندارد و ملاقات‌ها سازنده بودند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها