اولیانوف:

سرنوشت توافق هسته‌ای تنها به روسیه بستگی ندارد

​نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد که نتیجه مذاکرات وین تنها به روسیه وابسته نیست و دیگر مشارکت‌کنندگان نگرانی‌های دیگری دارند.

سرنوشت توافق هسته‌ای تنها به روسیه بستگی ندارد
کد خبر: 542543
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۰ ۱۵:۲۵:۲۵

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه پس از دیدار با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در جمع خبرنگاران گفت: فرجام توافق تنها به روسیه بستگی ندارد. دیگر بازیکنان نیز به زمان بیشتری نیاز داشته و نگرانی‌های بیشتری دارند. درخصوص این مسائل گفت‌وگوهایی دارد انجام می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در توییتر نوشت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.به عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.

سعید خطیب زاده نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشته بود: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

خبرنگار وال استریت ژورنال دقایقی قبل در توییتی به نقل از انریکه مورا درخصوص بازگشت مجدد به مذاکرات نوشت: امیدوارم که این اتفاق به زودی بیفتد.

نماینده چین در مذاکرات وین نیز نسبت به ازسرگیری مذاکرات در عرض دو روز ابراز امیدواری کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها