کد خبر: 539061
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۸:۰۳:۴۴
| |

رایزنی وزیر خارجه سعودی با بورل درخصوص آخرین تحولات در مذاکرات وین

وزیر خارجه سعودی حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ، با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه آخرین تحولات در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت‌وگو کرد.

 رایزنی وزیر خارجه سعودی با بورل درخصوص آخرین تحولات در مذاکرات وین
کد خبر: 539061
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۸:۰۳:۴۴

منابع خبری بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از دیدار وزیر خارجه عربستان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر مونیخ در آلمان و در حاشیه برگزاری «کنفرانس امنیتی مونیخ» خبر دادند.

به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «عرب نیوز» «فیصل بین فرحان» وزیر امور خارجه عربستان با «جوزپ ‌بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر مونیخ درباره آخرین تحولات در زمینه توافق هسته‌ای ایران  گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفته بود که عربستان سعودی، منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران است، هر چند تا کنون، هیچ پیشرفت بنیادینی در روند مذاکرات صورت نگرفته است.

وی بدون اشاره به عدم آمادگی ریاض برای برداشتن گامهای عملی به منظور رسیدن به توافق با تهران، ابراز امیدواری کرد که ایران تمایل جدی داشته باشد تا بتواند روش کاری جدیدی برای رسیدن به توافق پیدا کند.

وزیر خارجه سعودی که کشورش همچنان در حال ادامه جنگ علیه مردم یمن است، گفت که ریاض همچنان به حمایت از دولت مستعفی یمن ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد که جنبش انصارالله را برای آتش‌بس اقناع کند.

وزیر امور خارجه ایران نیز در دیدار همتای عراقی در مونیخ ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد، این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران نیز ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد: این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

 تاکنون چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان در بغداد برگزار شده و ایران آمادگی خود را برای برگزاری دور پنجم مذاکرات با عربستان اعلام کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها