کد خبر: 542478
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بازیگران اصلی جنگ اوکراین کدام‌اند؟

با آغاز جنگ اوکراین نام شخصیت‌‌هایی نیز به طور مستمر در رسانه‌ها ذکر می‌شود که می‌توان گفت حتی بیش از اوکراین نام آنها در اخبار و رسانه‌ها به میان می‌آید.

بازیگران اصلی جنگ اوکراین کدام‌اند؟
کد خبر: 542478
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۰۸:۰۰:۰۰

با آغاز جنگ اوکراین نام شخصیت‌‌هایی نیز به طور مستمر در رسانه‌ها ذکر می‌شود که می‌توان گفت حتی بیش از اوکراین نام آنها در اخبار و رسانه‌ها به میان می‌آید.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، جنگ اوکراین شماری از شخصیت‌ها را به طرز چشمگیری معروف و حضور افراد مشهور را نیز در رسانه‌ها به شدت پررنگ‌تر کرد.

این شخصیت‌ها عبارت‌اند از:

ولادیمیر پوتین

رئیس‌جمهور روسیه را باید محور جنگ فعلی قلمداد کرد، او این جنگ را آغاز کرده و علت و بهانه انجام آن را هم خود و دیگر دستیارانش بارها اعلام کرده‌اند.

تقریباً او شخصیت شماره یک و تنها بازیگر جنگ اوکراین حداقل از سمت روسیه محسوب می‌شود و حضور رسانه‌ای‌اش حتی از سرگئی شویگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد ارتش روسیه هم بیشتر شده است.

سرگئی ناریشکین

در کنار حضور پررنگ پوتین، شاهد حضور سرگئی ناریشیکن رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیز در رسانه‌ها هستیم.

معمولاً خیلی کم پیش می‌آید چنین شخصیت‌های امنیتی‌ای در رسانه‌ها حضور یابند، اما شرایط برای ناریشیکن متفاوت است؛ او چند روز قبل از آغاز جنگ در مقابل دوربین‌ها ظاهر شد، گرچه دستپاچگی کاملاً از رفتار او آشکار بود و گویی پوتین او را مجبور به این حضور کرده باشد.

گرچه سعی شد با گذشت زمان سرگئی لاوروف هم به او بپیوندد و با سخنان آتشینش درباره جنگ جهانی سوم، گوی سبقت را از ناریشکین برباید.

ولادیمیر زلنسکی

زلنسکی یکی از کمدین‌های سینما و تلویزیون اوکراین بود که دست روزگار او را به جهان سیاست کشاند و طی دو سال در بدترین شرایطی قرار گرفت که یک رئیس‌جمهور می‌تواند در طول عمر سیاسی‌اش تجربه کند.

زلنسکی نه تجربه سیاسی درخور توجهی دارد و نه حتی پیشینه نظامی‌ای از او موجود است، او تنها در یکی از سریال‌هایش نقش فردی را ایفا کرده بود که ناگهان رئیس‌جمهور می‌شود.

هرچند برخی او را به دلیل مقاومتش در مقابل ماشین جنگی روسیه می‌ستایند، از سویی تعداد دیگری از کارشناسان او را به دلیل ناتوانی در یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای خروج از این بحران ملامت می‌کنند.

زلانسکی تقریباً در تمامی اظهارنظرهای اخیر خود غرب را به دلیل اینکه کشورش را تنها گذاشته‌ مورد نکوهش قرار می‌دهد.

دیمیترو کولبا

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین و عضو شورای امنیت و دفاع ملی این کشور یکی از کم‌سن و سال‌‌ترین دیپلمات‌های بارز تاریخ اوکراین به شمار می‌رود.

او که 40ساله است به دلیل کم‌تجربگی بارها خطر قریب‌الوقوع تهاجم روسیه به کشورش را کم‌اهمیت شمرده و به شدت بر حمایت ایالات متحده در این زمینه تکیه کرده بود.

کولبا این روزها به چهره ثابت رسانه‌های اوکراین تبدیل شده است و تقریباً هر روز نشست مطبوعاتی‌ای در واکنش به اظهارات مسکو برگزار می‌کند.

مرد تبلیغات اوکراین کیست؟

این روزها حضور «آنتوان هراشنکو» مشاور وزیر کشور اوکراین به حدی در رسانه‌ها پررنگ شده است که گفته می‌شود او در مجموع بیشتر از رئیس خود در رسانه‌ها ظاهر شده است.

این مشاور تقریباً در مورد همه ابعاد مربوط به جنگ اوکراین حتی موضوعات نظامی و دفاعی که هیچ ارتباطی به وزارت کشور ندارد نیز اظهارنظر می‌کند.

رسانه‌های مخالف جنگ روسیه معمولاً آمار تلفات روسیه را در این جنگ از صفحه این مشاور در فیس‌بوک دریافت و بازنشر می‌کنند.

او اکنون به نوعی مسئول ماشین تبلیغات جنگی دولت اوکراین شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها