کد خبر: 542020
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۵:۵۱:۳۰
| |

اتحادیه اروپا اولیگارش های بیشتری از روسیه و سه بانک در بلاروس را تحریم می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ کمیسیون اروپا بسته تحریمی جدیدی را علیه روسیه و بلاروس آماده کرده که اولیگارش ها و سیاستمداران بیشتری از روسیه را به همراه سه بانک در بلاروس هدف قرار می دهد.

اتحادیه اروپا اولیگارش های بیشتری از روسیه و سه بانک در بلاروس را تحریم می‌کند
کد خبر: 542020
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۱۵:۵۱:۳۰

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه به نقل از سه نفر از منابع آگاه از این تصمیم کمیسیون اروپا این خبر را منتشر کرد و نوشت: بسته تحریمی که امروز توسط سفیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار می گیرد سه بانک بلاروس را از دسترسی به سامانه بانکداری سوئیفت محروم می کند و تعداد دیگری از اولیگارش ها و قانونگذاران روسی را به فهرست سیاه تحریم اتحادیه اروپا می افزاید.

به گزارش ایرنا، رویترز افزود: بسته جدید تحریمی همچنین شامل ممنوعیت صادرات فناوری دریایی اتحادیه اروپا به روسیه است و دستوراتی را درباره نظارت بر رمز ارزها برای جلوگیری از استفاده از آنها به منظور دور زدن تحریم های اتحادیه اروپا ارائه می دهد.

تحریم های آمریکا بر اقتصاد روسیه، باعث هرج و مرج در بازارهای سراسر جهان شده و از روز دوشنبه، واشنگتن و متحدانش بحث درباره ممنوعیت احتمالی واردات محصولات نفتی روسیه که بزرگترین محصول صادراتی این کشور بشمار می رود را آغاز کردند. روسیه ۴۰ درصد گاز اروپا را تامین می کند.

ملانی جولی وزیر امور خاجه کانادا پیشتر در جریان سفر به رومانی گفته بود که کشورهای غربی تحریم های بیشتری را علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین اعلام می کنند.

به دنبال آغاز اقدام نظامی روسیه در اوکراین در بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند)، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها