کد خبر: 541252
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۰۸:۲۶:۵۱
| |

تحریم روسیه و بلاروس توسط فدراسیون جهانی وزنه برداری

فدراسیون جهانی وزنه برداری ورزشکاران و مسئولان روسیه و بلاروس را تحریم کرد و میزبانی مسابقات بین المللی را از این دو کشور گرفت.

تحریم روسیه و بلاروس توسط فدراسیون جهانی وزنه برداری
کد خبر: 541252
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۰۸:۲۶:۵۱

فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) در بیانیه ای از  اوکراین حمایت و دو کشور روسیه و بلاروس را تحریم کرد. متن بیانیه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به شرح زیر است: 

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی به شدت از وضعیت اوکراین ناراحت است و حمله روسیه به کشور اوکراین را محکوم می‌کند. امنیت و رفاه همه کسانی که در ناآرامی هستند، برای ما مهم است. 

ما به عنوان بخشی از خانواده المپیک، در مأموریت جنبش المپیک برای کمک به صلح و متحد کردن جهان قرار داریم. همچنین از کمیته بین‌المللی المپیک در واکنش به بحران کنونی حمایت می‌کنیم.

به این ترتیب، هیات اجرایی IWF  در این مورد تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفته است تا شرکت همه ورزشکاران، مسئولان تیم ها و مسئولان فنی روسیه و بلاروس را در هر رویداد وزنه‌برداری بین المللی یا قاره ای را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد. علاوه بر این و همچنین تا اطلاع ثانوی، هیچ رویدادی در این کشورها برگزار نخواهد شد. این اقدامات با توجه به شرایطی که در اوکراین ایجاد شده است، تصمیم گیری و صادر شده است.

هیات اجرایی IWF به نظارت دقیق وضعیت ادامه خواهد داد و امیدواریم تحریم ها در نهایت برداشته شوند.  هیات اجرایی IWF پرداخت بودجه بیشتری را برای حمایت از ورزشکاران اوکراینی در این دوران تایید کرده است. دبیر کل IWF  محمد جلود در حال حاضر با فدراسیون وزنه برداری اوکراین در تماس است تا اطمینان حاصل شود که حمایت مالی و آموزشی از ورزشکارانی که برای مسابقات قهرمانی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان آماده می شوند، انجام می شود.  علاوه بر این فدراسیون جهانی برای بازسازی هر گونه زیرساخت های وزنه برداری که ممکن است، آسیب دیده باشند، همکاری خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها