کد خبر: 541762
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۱:۴۴:۴۰
| |

لهستان با پیشنهاد آمریکا درباره تحویل جنگنده به اوکراین موافق نیست

​لهستان لزوماً با پیشنهاد آمریکا برای تحویل جنگنده‌های خود به اوکراین در برابر دریافت اف۱۶ از آمریکا موافق نیست.

لهستان با پیشنهاد آمریکا درباره تحویل جنگنده به اوکراین موافق نیست
کد خبر: 541762
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۲۱:۴۴:۴۰

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، دفتر نخست وزیری لهستان روز یکشنبه در واکنش به گزارش رسانه‌ها در این زمینه، در توییتر نوشت: «لهستان جنگنده‌های خود را به اوکراین نخواهد فرستاد و اجازه استفاده از فرودگاه‌های خود را نخواهد داد. ما در بسیاری از زمینه‌های دیگر کمک‌های قابل توجهی ارائه می‌کنیم.»

کی‌ یف از غرب می‌خواهد برای دفاع در برابر تهاجم روسیه کمک‌های نظامی از جمله هواپیما ارائه کند. زلنسکی به ویژه از کشورهای اروپای شرقی خواسته است تا هواپیماهای ساخت شوروی سابق را در اختیار او قرار دهند زیرا خلبانان اوکراینی می‌دانند چگونه با آنها پرواز کنند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز یکشنبه در جریان بازدید از مولداوی گفت کشورش «فعالانه» روی توافقی با لهستان با موضوع ارسال جت‌های جنگنده به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه کار می‌کند.

پیش از این رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند که لهستان طبق این توافقنامه می‌تواند جت‌های جنگنده خود از نوع میگ ۲۹ ساخت شوروی سابق را که خلبانان اوکراینی با آنها آشنا هستند به اوکراین تحویل دهد و در برابر، از ایالات متحده جنگنده‌های اف۱۶ بگیرد.

اکنون وزیر امور خارجه آمریکا گفته که این احتمال در حال بررسی است.

بلینکن به خبرنگاران گفت: «نمی‌توان در مورد جدول زمانی صحبت کرد؛ اما فقط می‌توانم بگویم که ما بسیار بسیار فعالانه به آن نگاه می‌کنیم.»

وی افزود: «ما اکنون به طور فعال در حال بررسی موضوع هواپیماهایی هستیم که لهستان می‌تواند به اوکراین بدهد و اینکه اگر لهستان تصمیم به دادن هواپیماهایش بگیرد، ما چگونه می‌توانیم جبران کنیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها