کد خبر: 541506
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۵:۴۹:۴۲
| |

دیدار وزیر امور خارجه قرقیزستان با همتای اماراتی در «ابوظبی»

وزیر امور خارجه قرقیزستان در سفر کاری به امارات، با مقامات این کشور دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر امور خارجه قرقیزستان با همتای اماراتی در «ابوظبی»
کد خبر: 541506
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۵:۴۹:۴۲

«روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان در سفر کاری به امارات، با مقامات این کشور دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، قزاق بایف در سفر به «ابوظبی» با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی و همچنین با «احمدعلی آل سایق» وزیر دولتی و همکاری‌های بین المللی امارات در مورد همکاری‌های دوجانبه و افزایش مبادلات تجاری بین کشورها گفت و گو کرد.

قزاق بایف در این دیدار به اهمیت ایجاد سریع صندوق سرمایه گذاری قرقیزستان-امارات به منظور حمایت و اجرای پروژه‌ها در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، انرژی، وام مسکن، ساخت مسکن ارزان قیمت برای مردم قرقیزستان اشاره کرد.

طرفین بر ضرورت توسعه بیشتر حمل و نقل هوایی مسافربری و باربری اشاره کردند.

وزیر خارجه قرقیزستان پیشنهاد کرد تلاش‌های مشترک بر توسعه پروژه‌ها و پروژه‌های اقتصاد "سبز" در زمینه حفاظت از محیط زیست و آب و هوا متمرکز شود.

در این دیدار امکان در نظر گرفتن تسهیلات بدون روادید برای شهروندان قرقیزستان شاغل در امارات مورد بحث قرار گرفت و طرف قرقیزستان خواستار ایجاد شرایط کاری مطلوب‌تر شد.

همچنین امکان افتتاح مراکز فرهنگی عرب، دانشگاه‌های مشترک، مدارس قرقیزستانی-اماراتی و مدارس حرفه‌ای در قرقیزستان مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه این مذاکرات، پروتکلی مبنی بر برگزاری رایزنی‌های سیاسی و توسعه تعاملات بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور امضا شد.

لازم به ذکر است که این سند تشدید همکاری‌ها در زمینه‌های سرمایه گذاری، تجارت، گردشگری، تبادل اطلاعات و تجربیات، مشاوره در مورد دستور کار بین المللی و مسائل تجاری و اقتصادی و همچنین حمایت متقابل در سازمان‌های بین المللی را فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها