کد خبر: 541384
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۴:۰۵
| |

چاووش اوغلو:

آسمان ترکیه به روی هواپیماهای روسیه باز است

چاووش اوغلو اعلام کرد که باز بودن آسمان ترکیه به روی هواپیما‌های روسیه از نظر راهبردی و بشر دوستانه بسیار مهم است. وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد که آنکارا قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حل بحران اوکراین دیداری بین وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین ترتیب دهد.

کد خبر: 541384
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۴:۰۵

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) گفت که حریم هوایی کشورش به روی هواپیماهای روسیه باز است.

به گزارش ایرنا، به گزارش منابع رسانه ای، چاووش اوغلو اعلام کرد که باز بودن آسمان ترکیه به روی هواپیماهای روسیه از نظر راهبردی و بشر دوستانه بسیار مهم است.

در مقابل روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مسکو در پاسخ به ممنوعیت های اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی بر پروازهای هواپیماهای روسی، عملیات پروازی هواپیماهای ۳۶ کشور را محدود کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در پایان نشست اضطراری وزیران امور خارجه عضو پیمان ناتو در نشست مطبوعاتی اظهار کرد که کشورش در حال گفت و گو با روس ها برای اطمینان از رفت و آمد امن کشتی ها در دریای سیاه است.

وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد که آنکارا قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش ها برای حل بحران اوکراین دیداری بین وزیران امور خارجه روسیه و اوکراین ترتیب دهد.

به گفته چاووش اوغلو، «ترکیه از معدود کشورهایی است که قادر به ترتیب دادن گفت‌ وگو بین دو طرف درگیر بحران است.»

وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد که «سرگئی لاوروف» روز گذشته آمادگی خود را برای دیدار با همتای اوکراینی اعلام کرد، اما نمی‌دانم وزیر خارجه اوکراین در چنین شرایطی می‌تواند حضور یابد یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها