کد خبر: 541445
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۰:۵۷:۲۶
| |

انصراف هیات کویتی از شرکت در کنفرانس بحرینی به خاطر مشارکت اسرائیل

هیأت آکادمیک کویت از شرکت در کنفرانس بحرین به دلیل حضور اسرائیل خودداری کرد.

انصراف هیات کویتی از شرکت در کنفرانس بحرینی به خاطر مشارکت اسرائیل
کد خبر: 541445
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۴ ۱۰:۵۷:۲۶

اتحادیه جهانی جوانان حامی قدس در کویت در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد، هیأت کویتی با شرکت در کنفرانسی در دانشگاه دولتی بحرین به خاطر حضور هیأت اسرائیلی مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، این اتحادیه همچنین اعلام کرد: ما را برای سفر به اراضی غصب شده خود که توسط رژیم جنایت‌کار آنها اشغال شده است، دعوت می‌کنند و سپس آن را نشست‌های آکادمیک و علمی توصیف می‌کنند. هیأت دانشگاه‌های کویت از مشارکت در سخنرانی دانشگاه تل آویو در دانشگاه بحرین انصراف می‌دهد.

پیشتر دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه بحرین از برگزاری کنفرانسی تحت عنوان «نشست خاورمیانه برای توسعه دانشکده‌های مدیریت بازرگانی» با حضور تعدادی از دانشکده‌های بازرگانی در حاشیه خلیج فارس خبر داده بود اما به مشارکت هیأتی اسرائیلی در آن اشاره‌ای نکرده بود.

در همین راستا، مصعب المطوع، رئیس گروه جوانان حامی قدس در کویت اعلام کرد، انصراف کویت از مشارکت در این نشست، بر موضع این کشور در خصوص مخالفت با تمامی اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد، این مواضع به مثابه استخوانی در گلوی رژیم صهیونیستی و اهرم فشاری علیه این رژیم است.

در همین رابطه، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از موضع کویت به خاطر مخالفت با مشارکت در کنفرانسی با حضور هیأتی اسرائیلی تشکر و قدردانی کرد.

حازم قاسم همچنین اظهار داشت، کویت با این اقدام خود بار دیگر بر موضع اصیل و عربی خود تأکید کرد.

وی ادامه داد، این مواضع منعکس‌کننده تداوم حمایت کویت از ملت فلسطین و حق آنها در مبارزه برای بازپس‌گیری اراضی و مقدساتشان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها