کد خبر: 538214
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۹:۱۴:۰۵
| |

بحرین و اسرائیل از طرح «صلح گرم» رونمایی کردند

بحرین و رژیم اسرائیل از طرحی موسوم به «استراتژی مشترک صلح» به عنوان نقشه راهی برای توسعه روابط خود خبر دادند.

بحرین و اسرائیل از طرح «صلح گرم» رونمایی کردند
کد خبر: 538214
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۰۹:۱۴:۰۵

بحرین و رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترکی از طرحی دوجانبه و ۱۰ ساله موسوم به "استراتژی مشترک صلح" خبر دادند که قرار است نقشه راهی برای توسعه روابط میان دو طرف باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، در این بیانیه مشترک آمده است: دو طرف تقویت روابط استراتژیک و امنیتی برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای از جمله تهدیدهای هسته‌ای، فعالیت‌های تروریستی، افراط‌گرایی مذهبی، فقر و چالش‌های اجتماعی را بررسی کردند.  

همچنین طبق بیانیه یاد شده، دو طرف راه‌های تقویت همکاری‌های مدنی، اقتصادی و تجاری دو کشور برای برقراری صلح و رفاه را که ضامن منافع دو ملت است، مورد بررسی قرار دادند.

براساس بیانیه مذکور، دو طرف توافق کردند هرچه سریعتر مذاکرات درباره توافقنامه‌های حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها را برگزار کرده و به طور مشترک بر روی یک توافقنامه مالیاتی کار کنند که زیرساخت‌های مورد نیاز تقویت همکاری‌های تجاری را فراهم می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بحرین واسرائیل درباره حمایت از تجارت، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و سفرهای متقابل وزرا و مقامات توافق کردند و قرار است کمیته‌های اقتصادی مشترکی برای تقویت و توسعه همکاری‌های مدنی، اقتصادی و تجاری میان دو طرف تشکیل شوند.

طبق بیانیه یاد شده، دو طرف از ایجاد استراتژی مشترک صلح که اولویت را به زمینه‌های مورد توجه دو طرف از جمله نوآوری، امنیت غذایی و آبی، انرژی پایدار، خدمات بهداشتی، آموزش، تجارت و سرمایه‌گذاری خواهد داد، استقبال کردند.

این استراتژی شامل حمایت دو دولت منامه و تل‌آویو از برنامه‌هایی همچون برنامه تبادل دانشجو است که موجب تقویت روابط، گفتگو و تفاهم میان جوانان دو طرف خواهد شد.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین روز سه‌شنبه در منامه میزبان نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، در این دیدار ابعاد همکاری‌های دوجانبه، فرصت‌های تقویت و توسعه این همکاری‌ها به ویژه در بخش‌های مهم و افق‌های همکاری و اقدام مشترک گفتگو شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها