کد خبر: 536012
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۰:۴۸:۲۶
| |

امضای توافق همکاری امنیتی میان رژیم صهیونیستی و بحرین

در جریان سفر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بحرین، تل‌آویو و منامه یک توافق همکاری امنیتی را امضا کردند.

امضای توافق همکاری امنیتی میان رژیم صهیونیستی و بحرین
کد خبر: 536012
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۰:۴۸:۲۶

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه در اولین سفر رسمی خود به بحرین از زمان امضای توافق عادی سازی روابط میان دو طرف در سال ۲۰۲۰ وارد منامه شد. در جریان سفر گانتس به بحرین و دیدار وی با مقامات این کشور دو طرف توافق همکاری امنیتی را امضا کردند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، این توافق هرگونه همکاری در زمینه اطلاعات و همکاری نظامی و صنعتی را در آینده تقویت خواهد کرد.

یک مسئول اسرائیلی این توافق را اولین در نوع خود میان اسرائیل و و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دانست.

وزارت جنگ اسرائیل به نقل از گانتس اعلام کرد: تنها بعد از یک سال از امضای توافق‌های ابراهیم توافقنامه دفاعی مهمی را امضا کردیم که در تقویت امنیت دو طرف و ثبات منطقه نقش دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد گانتس و وزیر دفاع بحرین این توافق را امضا کردند. گانتس همچنین مذاکراتی را با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین برگزار کرد.

بنی گانتس همچنین در جریان بازدید از پایگاه ناوگان پنجم فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در بحرین گفت: من اکنون یک بازدید بسیار مهم از ناوگان پنجم را با همراهی دیوید ساعر سلمه، فرمانده نیروی دریایی اسرائیل و براد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم به پایان رسانده‌ام.

وی با اشاره به اینکه به لطف توافق‌های ابراهیم و انتقال اسرائیل به حوزه مسئولیت سنکتام (فرماندهی مرکزی)، همکاری میان ارتش رژیم صهیونیستی و ناوگان پنجم آمریکا و همچنین میان سرویس‌های امنیتی در حال تقویت است، تاکید کرد: این همکاری استراتژیک در مواجهه با چالش‌های در حال توسعه در منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

گانتس با اشاره به اینکه تقویت همکاری‌ها ما را قادر می‌سازد تا ثبات منطقه‌ای را حفظ کرده و از منافع مشترک اسرائیل، آمریکا و بحرین دفاع کنیم، افزود: روابط اسرائیل و آمریکا بر اساس منافع مشترک و شاید از همه مهمتر مبتنی بر ارزش‌های مشترک بوده و همکاری نظامی ما بازتابی از آن است.

وی گفت: پس از کار به عنوان وابسته نظامی در واشنگتن و رئیس ستاد ارتش اسرائیل به معنا و وزن شراکت استراتژیک خود پی بردم. تا زمانیکه این منطقه شکوفا و از صلح، ثبات و امنیت برخوردار شود، به همکاری خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها