کد خبر: 541233
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حاشیه جنگ اوکراین از نگاه صهیونیست‌ها

یک رسانه وابسته به جامعه اطلاعاتی اسرائیل در خبرهای کوتاهی به نگاه امنیتی تل‌آویو نسبت به بحران اوکراین پرداخت.

حاشیه جنگ اوکراین از نگاه صهیونیست‌ها
کد خبر: 541233
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰

یک رسانه وابسته به جامعه اطلاعاتی اسرائیل در خبرهای کوتاهی به نگاه امنیتی تل‌آویو نسبت به بحران اوکراین پرداخت.

به گزارش اعتمادآنلاین، تارنمای دبکا که خود را مرتبط با نهادهای اطلاعاتی اسرائیل معرفی می‌کند در خبری اعلام کرد هنوز مشخص نیست چرا ارتش روسیه از پهپاد استفاده نمی‌کند و این موضوع همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به نوشته این رسانه، با وجود آنکه اوکراین به طور مکرری از هواپیماهای تهاجمی بدون سرنشین بیرق‌دار ساخت ترکیه در حملات خود علیه ارتش روسیه استفاده می‌کند، هنوز مشخص نیست چرا ارتش روسیه تاکنون از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده نکرده است.

به اعتقاد کارشناسان غربی‌ای (!) که با این رسانه گفت‌وگو کردند، یکی از پدیده‌های تعجب‌آور در عملکرد فرماندهان نظامی روسیه در جنگ اوکراین این است که این ارتش تاکنون از هیچ یک از هواپیماهای بدون سرنشین خود چه شناسایی و چه تهاجمی استفاده نکرده است.

این در حالی است که پهپادها به یکی از ابزارهای راهبردی در جنگ‌های نوین تبدل شده‌اند.

به زعم کارشناسان، اگر روس‌ها از هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی بر فراز نیروهای خود استفاده می‌کردند، حداقل می‌توانستند از گرفتار شدن در دام نیروهای اوکراینی در امان بمانند اما کماکان حاضر به استفاده از این ابزار نیستند.

گفتنی است رسانه های روسی بعد از 8 روز از آغاز جنگ اقدام به انتشار تصاویری از فعالیت پهپادهای تهاجمی ارتش روسیه در حمله به مواضع اوکراین کردند و پیش از این  تصویری از حضور و فعالیت آنها نبود.

از سوی دیگر منابع آگاه نظامی اسرائیلی به دبکا خبر دادند، همزمان با آغاز جنگ روسیه در اوکراین، شاهد کاهش شدید فعالیت نظامی روسیه در سوریه هستیم.

به گفته این منابع، گشت‌های هوایی روسیه که با استفاده از جنگنده‌ها و بالگرد انجام می‌گیرند از 24 فوریه، روز آغاز جنگ در اوکراین، متوقف شده‌ و ارتش روسیه پروازهای خود را بر فراز مناطق شرق سوریه که به طور مستمر انجام می‌شد نیز به حال تعلیق در آورده است.

در بخش زمینی هم گشت‌های روسیه در مناطق مختلف سوریه از جمله بلندی‌های جولان در طول مرز [فلسطین اشغالی] و نیز در مناطق مرزی سوریه و ترکیه متوقف شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها