کد خبر: 540946
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار جنگ اوکراین؛ افزایش حملات روسیه همزمان با چالش‌های لجستیکی جدید

حرکت نظامی روسیه در کی‌یف متوقف شده است زیرا نیروهای این کشور با چالش‌های لجستیکی اساسی، از جمله کمبود مواد غذایی و سوخت، دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد برخی واحدها روحیه ضعیفی دارند.

آخرین اخبار جنگ اوکراین؛ افزایش حملات روسیه همزمان با چالش‌های لجستیکی جدید
کد خبر: 540946
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰

منیژه موذن- کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه زیر بمباران بیشتری قرار گرفتند، به این دلیل که ارتش روسیه حملات خود را افزایش داده و نیروها را به سمت پایتخت نزدیک‌تر می‌کند.

آنتون گراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد، در پی اصابت یک موشک کروز به یک پایگاه هوایی نزدیک خانه‌ها در شهر ژیتومیر در غرب کی‌یف، چهار نفر کشته شدند.

به گفته رؤسای امنیتی اوکراین، چتربازان روس پس از تلفات سنگین روز سه‌شنبه که حداقل 11 کشته بر جای گذاشت، حدود ساعت سه صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در خارکف فرود آمدند. ویدئویی که در شهر گرفته شده است ساختمان‌های مسکونی ویران‌شده بدون پنجره، درختان و خطوط برق افتاده را در پی بمباران نشان می‌دهد.

درگیری‌های شدیدی نیز در خرسون، شهری در دریای سیاه در جنوب اوکراین، گزارش شده است، جایی که شهردار آن گفت نیروهای روس کنترل ایستگاه راه‌آهن و بندر را تا ساعات اولیه روز چهارشنبه به دست گرفته‌اند. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر محاصره شهر بندری دریای آزوف، ماریوپل، توسط نیروهای روسیه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گاردین در کی‌یف، هزاران اوکراینی‌ در تلاش برای ترک این شهر هستند، زیرا وزارت دفاع روسیه به ساکنان این کشور هشدار داده است که قصد دارند مناطقی از پایتخت اوکراین را هدف قرار دهند. سازمان ملل می‌گوید بیش از 680 هزار نفر در حال حاضر شهر را ترک کرده‌اند.

حرکت نظامی روسیه در کی‌یف متوقف شده است زیرا نیروهای این کشور با چالش‌های لجستیکی اساسی، از جمله کمبود مواد غذایی و سوخت، دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد برخی واحدها روحیه ضعیفی دارند. مقامات آمریکایی همچنین ادعا می‌کنند که برخی از نیروهای روس به جای جنگیدن در حال خرابکاری تجهیزات خود و تسلیم شدن هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها