کد خبر: 540093
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۰:۳۴:۴۷
| |

رهبران ناتو:

به حمایت سیاسی از اوکراین ادامه می دهیم/ روسیه مجازات خواهد شد

رهبران ناتو لحظاتی پیش اعلام کردند که به حمایت سیاسی و عملی از اوکراین ادامه خواهند داد و روسیه و بلاروس به خاطر اقدامات خود مجازات خواهند شد.

به حمایت سیاسی از اوکراین ادامه می دهیم/ روسیه مجازات خواهد شد
کد خبر: 540093
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۲۰:۳۴:۴۷

رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه ای اعلام کردند که در پی تداوم عملیات نظامی روسیه در اوکراین به حمایت سیاسی و عملی از کی یف ادامه خواهند داد.

به گزارش مهر، به نقل از روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا به عنوان یک عامل بازدارنده، ضروری است. از روسیه می خواهیم که فورا حملات نظامی خود را به اوکراین متوقف کند و تمامی نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند.

در ادامه بیانیه با اعلام اینکه اهداف کرملین منحصر به اوکراین نیست، گفته شده است: کسی نباید فریب دروغ های روسیه را بخورد.

رهبران ناتو اعلام کردند: حمله به اوکراین یک اشتباه استراتژیک فاحش بود و روسیه تا سالهای آینده بهای اقتصادی و سیاسی آن را خواهد پرداخت.

در این بیانیه ذکر شده است: حمله ای که به اوکراین شد و از مدتها پیش برای آن برنامه ریزی شده بود، وحشیانه و غیر قابل توجیه است. صلح در اروپا به مخاطره افتاده است و روسیه و بلاروس به خاطر اقدامات خود مجازات خواهند شد.

ناتو خاطرنشان کرد: از تمامی کشورها می خواهیم که حمله روسیه به اوکراین را محکوم کنند، روسیه مسیر دیپلماسی و گفتگو را که بارها به آن پیشنهاد دادیم، نپذیرفت و باید مسئولیت این تنش را برعهده بگیرد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز اظهار داشت: ما بیش از ۱۰۰ جنگنده و ۲۰ ناوگان دریایی در پایگاه های مختلف داریم و به حمایت از اوکراین، گرجستان، مولداوی و بوسنی و هرزه گوین ادامه خواهیم داد. نیروهای اوکراینی با شجاعت در حال جنگ هستند و قادرند به نیروهای روسیه خسارت وارد کنند. حمله روسیه به اوکراین با هدف نابودی دولت منتخب اوکراین صورت می گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها