کد خبر: 540474
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۳:۱۲:۳۹
| |

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس:

بحران اوکراین ممکن است چند سال طول بکشد

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه بحران اوکراین ممکن است چند سال به طول انجامد گفت، همه گزینه‌های تحریمی علیه روسیه روی میز هستند.

بحران اوکراین ممکن است چند سال طول بکشد
کد خبر: 540474
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۳:۱۲:۳۹

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفت، بحران اوکراین ممکن است چند سال طول بکشد و درخصوص تحریم علیه روسیه همه گزینه‌ها روی میز هستند.

به گزارش فارس و به  نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، تراس در مصاحبه‌ای گفت: «از وکلای مختلف نامه‌هایی به وزارتخانه می آید که تهدیدآمیز هستند. بنابراین باید مطمئن باشیم موارد تحریمی به خوبی آماده می‌شوند و باید پیش از تحریم افراد، مدارک صحیحی را در دست داشته باشیم».

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «به همین دلیل است که گام به گام پیش می‌رویم. ما در حال کار کردن بر روی لیست هدفی هستیم که هر چند هفته یکبار، تحریم الیگارش‌ها را تداوم بخشیم».

او در ادامه گفت: «باید کاری کنیم که برای الیگارش‌هایی که از رژیم [ولادیمیر] پوتین حمایت می‌کنند عمیقاً دردناک باشد. بیش از صد میلیاردر در روسیه زندگی می‌کنند».

تراس در ادامه ادعاهایش گفت: «در این زمینه که چه کسی را هدف قرار می‌دهیم هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است. ما در این زمینه کاملاً صریح بوده و آماده هستیم هر کاری که لازم است انجام دهیم».

این مقام انگلیسی ضمن هشدار درباره طولانی شدن درگیری میان روسیه و اوکراین گفت:‌ «این درگیری طولانی خواهد شد زیرا اوکراینی‌ها در حال مبارزه هستند».

او همچنین با تأکید بر تداوم حمایت نظامی و اقتصادی از رژیم کی‌یف گفت: «نمی‌دانم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت ولی باید مطمئن شویم که پوتین شکست می‌خورد».

تراس مدعی شد: «حمله روسیه به اوکراین می‌تواند آغازی برای پایان پوتین باشد. نگرانی من این است که ممکن است این درگیری طولانی شود. ممکن است چند سال به طول انجامد. آنچه ما می‌دانیم این است که روسیه قدرت نظامی بالایی دارد اما اوکراینی‌ها نیز شجاع بوده و در ایستادگی برای حق حاکمیت خود قاطعیت دارد».

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین مدعی شد، در صورت تداوم درگیری در اوکراین و عدم پیشبرد اهداف مسکو «باید برای استفاده روسیه از تسلیحات بدتری آماده باشیم».

او درباره پیشنهاد روسیه برای مذاکره با اوکراین گفت: «اگر روسیه برای مذاکره جدی است، ابتدا باید نیروهای خود را از اوکراین خارج کند. آن‌ها نمی‌توانند با گرفتن تفنگ روی سر اوکراینی‌ها مذاکره کنند. بنابراین به این به‌اصطلاح، تلاش‌ها برای مذاکره اعتمادی ندارم».

تراس در پاسخ به سوالی درباره دعوت رئیس جمهور اوکراین از نیروهای داوطلب خارجی گفت، اگر شهروندانی در انگلیس مایل باشند به مبارزه در کنار نیروهای اوکراینی ملحق شوند، از این کار استقبال می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها