کد خبر: 540049
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۶:۳۷:۱۵
| |

خودداری خطوط هوایی جهان از پرواز بر فراز حریم هوایی اوکراین‌

با هشدار آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا مبنی بر عدم پرواز بر فراز حریم هوایی اوکراین، آسمان اوکراین در نقشه هوانوردی از حضور هواپیماها خالی شده است.

خودداری خطوط هوایی جهان از پرواز بر فراز حریم هوایی اوکراین‌
کد خبر: 540049
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۶:۳۷:۱۵

با تشدید فعالیت‌های نظامی روسیه، خطوط هوایی بین المللی، پروازهای خود بر فراز اوکراین را متوقف کرده‌اند.

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) هشدار داد پروازهای تجاری از پرواز بر فراز حریم هوایی اوکراین و همچنین مناطقی در 100 مایل دریایی (185 کیلومتری) مرزهای روسیه و اوکراین خودداری کنند.

EASA اعلام کرد: «به صورت ویژه، (در این مناطق) خطر هدف‌گیری‌ و شناسایی نادرست هواپیماهای غیرنظامی وجود دارد.»

«وجود طیف گسترده ای از سیستم های جنگی زمینی و هوایی و احتمال استفاده از آنها، برای پروازهای غیرنظامی در تمام ارتفاعات و سطوح پروازی، خطر بالایی به همراه دارد.»

در به ‌روزرسانی ‌ای که بعدا منتشر شد، این آژانس به خطوط هوایی توصیه کرد در عمق خاک روسیه به شدت احتیاط کنند.

روسیه، پروازهای داخلی خود به مقصد و از مبدا فرودگاه های در نزدیکی مرزهایش با اوکراین را تا دوم ماه مارس به حالت تعلیق درآورده است. این اقدام که در راستای تامین امنیت پروازهای غیرنظامی صورت گرفته است، ده ها هواپیما را در جنوب روسیه زمین گیر کرده است.

آسمان اوکراین، یک حفره خالی در نقشه هوایی

بنا بر اعلام EASA، وزارت دفاع روسیه، یک پیام فوری به اوکراین ارسال و هشدار داده است، خطر بالایی در ارتباط با امنیت پروازها به دلیل استفاده از سلاح و تجهیزات نظامی وجود دارد و از کنترل ترافیک هوایی اوکراین خواسته است تا پروازها را متوقف کند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز با گسترش منطقه ای در داخل و یا نزدیکی اوکراین که خطوط هوایی آمریکایی نمی توانند در آن پرواز پرواز کنند، بر هشدارها تاکید کرده است.

بر اساس اعلام سایت فلایت رادار 24 (FlightRadar24)، آسمان اوکراین خالی شده است زیرا کشورها، پروازهایشان را به علت نگرانی های امنیتی متوقف کرده اند.

در نتیجه، خطوط هوایی، کل منطقه اوکراین را دور زده و در کریدورهای‌ شمالی و غربی پرواز می‌کنند و حفره بزرگی بر روی نقشه هوانوردی ایجاد کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها