کد خبر: 539978
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

جنگ در اوکراین کشورهای شورای همکاری را به وحشت انداخته است

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی، بیشترین وحشت از جنگ روسیه با اوکراین در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دیده می‌شود.

جنگ در اوکراین کشورهای شورای همکاری را به وحشت انداخته است
کد خبر: 539978
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۹:۰۰:۰۰

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی، بیشترین وحشت از جنگ روسیه با اوکراین در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دیده می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، کاسانیا سافتلووا تحلیلگر اندیشکده میتاویم اسرائیل در این باره نوشت: دوستان جدید ما در کرانه‌های جنوبی خلیج فارس از تهاجم روسیه به اوکراین به شدت وحشت‌زده شده‌اند.

به گمان این محقق، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت مورد تهاجم قرار گرفتن، ایالات متحده نمی‌تواند حامی آنها باشد این در حالی است که نگرانی‌های مشابهی نیز نزد اسرائیل وجود دارد و اگر کسی هم نسبت به وحشت و ترس شدید تحلیلگران از تنها ماندن اسرائیل بدون حمایت آمریکا شک و تردید داشت، امروز بعد از حوادث اوکراین کاملاً از این مساله اطمینان حاصل کرده است.

شبکه 13 تلویزیون اسرائیل هم در گزارشی در این باره نوشت: با توجه به محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین از سوی رئیس، نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل، تل‌آویو باید از این پس به شدت «نسبت به واکنش مسکو» هوشیار باشد.

عاران عاتسیون رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی هم در تحلیل اوضاع نوشت، رخدادهای جنگ روسیه و اوکراین تاثیر مستقیمی در مذاکرات هسته‌ای با ایران دارد از این رو از لحاظ راهبردی هر توافقی که به امضا برسد برای اسرائیل خوب است، همین.

اظهارات این مقام امنیتی سابق رژیم اسرائیل بعد از آن بیان شد که جین ساکی سخنگوی کاخ سفید از تحقق پیشرفت ملموس در مذاکرت وین سخن گفت و خبر داد ما به توافق نزدیک شده‌ایم.

عاتسیون اعتراف کرد ما جایگزینی برای ایالات متحده نداریم و هرکسی که تصور می‌کند اسرائیل می‌تواند بدون کسب موافقت آمریکا به ایران حمله کند در توهم به سر می‌برد و درکی از محلی که در آن زندگی می‌کند ندارد.

او با تاکید دوباره بر اینکه اسرائیل جایگزینی جز «پذیرش توافق هسته‌ای» ندارد گفت: به طور حتم راهکارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی و غیره هیچ‌کدام نمی‌توانند جایگزینی برای این توافق محسوب شوند، توافقی که امضای تمام قدرت‌های بزرگ جهان زیر آن دیده می‌شود.

او افزود اینها واقعیت‌های دردناکی هستند که بسیاری از اسرائیلی‌ها حاضر به پذیرش آن نیستند اما شرایط همینی است که می‌بینید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها