کد خبر: 539816
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۰۹:۵۵:۵۹
| |

درخواست از بلینکن برای عدم درج نام انصارالله یمن در لیست "تروریستی"

پس از نشست مسؤولانی از شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی درج دوباره نام جنبش مردمی انصارالله یمن در لیست "تروریستی"، برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا، وزیر خارجه این کشور را تشویق کردند از این اقدام خودداری کند.

درخواست از بلینکن برای عدم درج نام انصارالله یمن در لیست "تروریستی"
کد خبر: 539816
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۰۹:۵۵:۵۹

برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا در "کنگره" از حزب دموکرات اعلام کردند که یادداشتی را برای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور ارسال کرده و در آن بلینکن را تشویق کردند جنبش انصارالله را در لیست "تروریستی" قرار ندهد چرا که این اقدام می‌تواند مانع تلاش‌های دیپلماتیک برای اتمام جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه شود.

به گزارش ایسنا، سناتور کریس مورفی، رئیس کمیته فرعی روابط خارجه در سنا، سناتور برنی سندرز و سناتور الیزابت وارن از جمله امضاکنندگان این یادداشت بودند.

همزمان وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک شبکه مالی اصلی انصارالله اعلام کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: این شبکه ده‌ها میلیون دلار را از طریق یک شبکه بین‌المللی پیچیده از میانجی‌ها برای حمایت از حملات انصارالله به یمن منتقل می‌کند.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا فاش کرد: اقدامات امروز با هماهنگی و همکاری تنگاتنگ با شرکای منطقه‌ای خلیج (فارس) انجام می‌شوند.

روزنامه آمریکایی فارن پالسی هفته گذشته با افشای نشست مسؤولان شورای امنیت ملی آمریکا و گفت‌وگوی آنها درباره درج دوباره نام انصارالله در لیست "تروریستی" نوشته بود: شرکت‌کنندگان در این نشست تصمیم گرفتند طرح پیشنهاد شده درباره حوثی‌ها بازنگری شده و راه‌های دیگری مورد بررسی قرار بگیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها