کد خبر: 528084
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۴:۵۶:۰۸
| |

گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا (CSIS):

قدرت انصارالله یمن افزایش چشمگیری داشته / عربستان در خطر است

یک مرکز آمریکایی در گزارشی به افزایش چشمگیر قدرت انصارالله یمن با هزینه اندک و در خطر بودن عربستان سعودی اشاره کرد.

قدرت انصارالله یمن افزایش چشمگیری داشته / عربستان در خطر است
کد خبر: 528084
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۴:۵۶:۰۸

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا (CSIS) در گزارشی اعلام کرد که جنبش انصارالله یمن حملات خود به عربستان سعودی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش تحت عنوان "جنگ حوثی‌ها علیه عربستان" به تجزیه و تحلیل ۴۱۰۳ حمله انصارالله به عربستان سعودی و اهدافی در داخل یمن و خلیج فارس در بازه زمانی بین اوایل ژانویه ۲۰۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ پرداخته شده است.

در این گزارش آمده است: میانگین تعداد حملات انصارالله به عربستان و سایر اهداف به صورت ماهانه در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر افزایش یافته است و از ۳۸ حمله در ماه به ۷۸ حمله رسیده است.

طبق این گزارش؛ انصارالله از روش حمله به نفت‌کش‌ها و سایر اهداف دریایی استفاده می‌کند و این جنبش دست‌کم ۲۴ حمله یا تلاش برای حمله از این نوع با استفاده از پهپاد در بازه زمانی ژانویه ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۲۱ انجام داده است.

در این گزارش همچنین آمده است که توانایی‌های انصارالله با هزینه نسبتاً کم، به ویژه در مقایسه با حجم هزینه‌های عربستان سعودی برای پدافند هوایی به شکل چشمگیری توسعه یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها