کد خبر: 539335
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۰۹:۲۵:۳۴
| |

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حمله خشونت‌آمیز علیه اوکراین است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت آمریکا معتقد است که روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حمله بسیار خشونت‌آمیز علیه اوکراین است و همچنین مسکو به دنبال نابود کردن مردم اوکراین خواهد بود.

روسیه در حال برنامه‌ریزی یک حمله خشونت‌آمیز علیه اوکراین است
کد خبر: 539335
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۰۹:۲۵:۳۴

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی عنوان داشت: ما معتقدیم هرگونه عملیات نظامی در هر اندازه و بزرگی که روس‌ها در حال برنامه‌ریزی آن هستند، "بسیار خشونت‌آمیز" خواهد بود. این اتفاق به قیمت جان اوکراینی‌ها، روس‌ها، غیرنظامیان و نیروهای نظامی تمام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، وی افزود: اما ما همچنین اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد شکل بزرگتری از این "وحشیگری و خشونت" وجود خواهد داشت زیرا این یک "جنگ متعارف" بین ارتش دو کشور نخواهد بود. این جنگی خواهد بود که روسیه علیه مردم اوکراین به راه می‌اندازد تا آن‌ها را "سرکوب و نابود" کند و به آن‌ها "آسیب" بزند.

گمان می‌رود حدود ۱۹۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌ باشند و مقامات روسی چنین آمار و ارقامی را رد کرده‌ و می‌گویند که برخی از این نیروها از اوکراین دور شده‌اند اما دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا چنین اظهارنظرهایی را رد کرده است.

جیک سالیوان اظهار کرد: آماده هستیم تا در صورت حمله روسیه به اوکراین، "قاطعانه" پاسخ دهیم و ما همچنین آماده‌ایم تا این مسئله را به طور مسالمت‌آمیز از طریق دیپلماسی حل و فصل کنیم. در حال حاضر، وضعیت نیروهای روسی طوری است که نشان می‌دهد آن‌ها برای یک "حمله بزرگ و اساسی" علیه اوکراین آماده می‌شوند.

در تازه‌ترین تحولات از بحران اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد، رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد. به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. این تصمیمات پوتین، واکنش‌های بین‌المللی فراوانی داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها