کد خبر: 539213
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۳:۳۰:۴۸
| |

هریس،معاون رئیس جمهوری آمریکا:

ما درباره حتمی بودن جنگ در اروپا صحبت می‌کنیم

معاون رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که جهان نظاره‌گر "احتمال واقعی جنگ در اروپا" است و گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا ممکن است "هزینه‌ای" را متحمل شود.

ما درباره حتمی بودن جنگ در اروپا صحبت می‌کنیم
کد خبر: 539213
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۳:۳۰:۴۸

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در "کنفرانس امنیتی مونیخ" به خبرنگاران گفت: بیش از ۷۰ سال گذشته است... همانطور که دیروز اشاره کردم، صلح و امنیت وجود داشته است. ما درخصوص احتمال واقعی جنگ در اروپا صحبت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، با این حال، هریس اظهار کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا همچنان معتقد است که "اهداف دیپلماتیکی" در این لحظه بهترین سود و منفعت را برای تمامی طرف‌ها به دنبال خواهد داشت.

از کامالا هریس پرسیده شد که در صورت وقوع جنگ در اروپا، آمریکایی‌ها باید برای چه چیزی آماده شوند؟

وی پاسخ داد: در این صورت، آمریکا از اصول و هر آن چیزی که برای ما عزیز است، دفاع می‌کند. گاهی اوقات نیاز است تا ما خودمان را به گونه‌ای ببینیم که گویی در این وضعیت ممکن است هزینه‌هایی را برای مثال در حوزه انرژی متحمل شویم، اما ما در حال برداشتن گام‌های خاص و دقیق هستیم و من معتقدم که این گام‌ها هزینه‌های احتمالی را آسان و تسهیل می‌کند.

هریس همچنین ظاهرا به درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر "تحریم‌های پیشگیرانه" علیه روسیه، پاسخ داد.

زلنسکی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود: ما پس از بمباران به تحریم‌های شما (آمریکا) نیازی نخواهیم داشت. پس از اینکه اقتصاد کشور ما متزلزل شود و کشور و مرزهای ما در معرض فروپاشی قرار بگیرد، تحریم‌ها و برنامه‌های شما چه سودی خواهد داشت؟

کامالا هریس روز یکشنبه بر موضع آمریکا درخصوص تحریم‌ها و استفاده از آن‌ها جهت "بازدارندگی"، تاکید کرد.

وی گفت: من به شدت معتقدم و باور دارم که این تحریم‌ها نه تنها از دیدگاه ما یک محصول هستند، بلکه دیدگاه مشترکی میان متحدان ما نیز محسوب می‌شوند و ما توافق کرده‌ایم که "اثر بازدارندگی" این تحریم‌ها همچنان به عنوان یک "اثر معنادار" تلقی شود.

این اظهارات اندکی پس از انفجار صدها گلوله توپ در شرق اوکراین در امتداد خطوط تماس میان سربازان اوکراینی و جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه بیان شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها