کد خبر: 539053
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۷:۰۶:۰۵
| |

وزیر خارجه سوریه:

جنون غرب در قبال روسیه موجب تشدید تنش‌ها می‌شود

وزیر خارجه سوریه که به مسکو سفر کرده است، «جنون غرب» در قبال روسیه را موجب تشدید تنش در صحنه بین‌المللی دانست و آن را محکوم کرد.

جنون غرب در قبال روسیه موجب تشدید تنش‌ها می‌شود
کد خبر: 539053
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۷:۰۶:۰۵

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که به مسکو سفر کرده، امروز (یکشنبه) با «لئونید اشتوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل دوما دیدار و گفت‌وگو کرد.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی در جریان دیدار امروز با اشتوتسکی، به بررسی آخرین تحولات در عرصه سوریه، منطقه و بین‌الملل پرداخت. 

 وزیر خارجه سوریه در این دیدار، بر اهمیت و راهبرد روابط با روسیه در تحقق اهداف مشترک و تقویت امنیت و ثبات منطقه و جهان و نیز اهمیت نقش دیپلماسی پارلمانی در تقویت روابط دوستی و همکاری میان دو کشور تاکید کرد. 

بنابراین گزارش، المقداد در ادامه «جنون غربی در قبال روسیه را که با هدف حفظ کنترل و جاه طلبی غرب در اداره امور جهان صورت می‌گیرد و موجب شعله ور شدن و تشدید تنش در صحنه بین المللی می‌شود»، محکوم کرد.

مقصود المقداد از جنون غربی‌، اتهام‌زنی‌های چند روز اخیر مقامات مختلف کشورهای غربی علیه روسیه در خصوص اوکراین است. در حالی که روسیه به اوکراین بارها هشدار داده نظامیان اوکراینی با زیرپا گذاشتن «توافق مینسک»، نواحی خودمختار روس زبان «دونباس» واقع در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهند، اما غربی‌ها بدون توجه به این هشدارها، روسیه را به استقرار نیرو در مرزهای اوکراین و آماده شدن برای «حمله قریب‌الوقوع» به این کشور متهم کرده‌ و شمار بالایی از نیرو و تجهیزات نظامی را به شرق اروپا ارسال کرده‌اند.

 اشتوتسکی نیز امروز در دیدار با المقداد، ضمن تجدید حمایت روسیه از سوریه در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه تقویت ثبات، مبارزه با تروریسم و ​​حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، بر تقویت روابط همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه سه‌شنبه پیش اعلام کرده بود که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اواخر این هفته یا اوایل هفته آتی به روسیه سفر می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها