کد خبر: 536799
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۲۱:۳۲:۳۲
| |

توافق روسیه و بلاروس برای اعزام نیرو به سوریه جهت شرکت در عملیات‌های بشردوستانه

​نخست‌وزیر روسیه به وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه دستور داد تا با بلاروس در زمینه همکاری در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه، گفت‌وگو کرده و توافقنامه امضا کنند.

توافق روسیه و بلاروس برای اعزام نیرو به سوریه جهت شرکت در عملیات‌های بشردوستانه
کد خبر: 536799
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۲۱:۳۲:۳۲

«میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه امروز دوشنبه به وزارت دفاع و امور خارجه روسیه دستور داد تا با بلاروس در زمینه همکاری در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه، مذاکره و توافقنامه امضا کنند.

به گزارش ایسنا، در سند پیش‌نویس توافقنامه روسیه و بلاروس برای اعزام نیرو به سوریه جهت شرکت در عملیات بشردوستانه آمده است: با پیش‌نویس توافقنامه بین دولت روسیه و دولت بلاروس درباره همکاری در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه که توسط وزارت دفاع روسیه ارائه شده و به تأیید وزارت خارجه این کشور و سایر ذی‌ربط‌ها رسیده، موافقت شده است.

در این سند همچنین آمده که طبق توافقنامه، نیروهای نظامی بلاروس در کنار نیروهای مسلح روسیه، کمک‌های بشردوستانه را در خاک سوریه ارائه می‌کنند و یگان نظامی بلاروس می‌توانند فقط در خارج از منطقه جنگی، فعالیت‌های بشردوستانه خود را انجام دهند.

در این سند تأکید شده که بلاروس برای مشارکت در فعالیت‌های ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه، حداکثر ۲۰۰ نیروی نظامی اعزام می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها