کد خبر: 539043
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۶:۳۴:۲۵
| |

شارل میشل:

غرب نمی‌تواند به روسیه "شاخه زیتون" پیشنهاد دهد

​شورای اروپا هشدار داده است که متحدان غربی نمی‌توانند به روسیه شاخه زیتون –صلح- پیشنهاد دهند، در حالیکه این کشور به تنش در مرز اوکراین ادامه می‌دهد.

غرب نمی‌تواند به روسیه "شاخه زیتون" پیشنهاد دهد
کد خبر: 539043
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۶:۳۴:۲۵

شارل میشل، رئیس شورای اروپایی امروز (یکشنبه) در سوالی در کنفرانس امنیتی مونیخ پرسید: سوال اصلی اینجاست؛ آیا کرملین خواستار گفت‌وگوست؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی ادامه داد: ما هرگز نمی‌توانیم به روسیه شاخه زیتونی پیشنهاد دهیم در حالیکه این کشور همچنان به آزمایش‌های موشکی و استقرار سربازانش در مرز با اوکراین ادامه می‌دهد.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از تهاجم قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین و بروز یک جنگ خانمان برانداز در اروپا در جریان است.

میشل همچنین ادامه داد، اقدامات مسکو بازتاب پارادوکس، آن هم از زمانی است که روسیه هم تمایل خود را برای گفت‌وگو با متحدان غربی و هم ادامه استقرار نظامی در مرز با اوکراین نشان داده است.

شارل میشل در ادامه تاکید کرد که وحدت کشورهای غربی در داخل اتحادیه اروپا و در سراسر آتلانتیک در مواجهه با تهدید روسیه مستحکم شده است و ادامه داد: تلاش روسیه برای تضعیف حمایت غربی و اروپایی از اوکراین یک اشتباه محاسباتی است.

رئیس شورای اروپایی همچنین گفت، اتحادیه اروپا بسته کمک مالی کلان ۱.۲ میلیارد یورویی (۱.۳ میلیارد دلار) را برای کی‌یف تصویب کرد. همچنین اخیرا یک کنفرانس بین‌المللی کمک کننده برای حمایت از اوکراین هم پیشنهاد شده است.

تنش‌ها در شرق اوکراین در هفته جاری با گزارش‌هایی مبنی بر تعداد قابل توجه نقض آتش ‌بس، حملات خمپاره‌ای و تخلیه غیرنظامیان از مناطق جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک که طرفدار روسیه هستند، افزایش یافته است.

کشورهای غربی روسیه را متهم کرده‌اند که بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و این نگرانی‌ها را به وجود آورده که این کشور در حال برنامه‌ریزی برای حمله نظامی علیه اوکراین است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها