کد خبر: 539006
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۴:۱۶:۳۰
| |

مانورهای نظامی مشترک روسیه و بلاروس تمدید شد

وزیر دفاع بلاروس امروز (یکشنبه) گفت، مسکو و مینسک تصمیم گرفته‌اند، مانورهای نظامی مشترکشان را با هدف آزمودن نیروی پاسخ دهنده ائتلاف دو کشور ادامه دهند.

مانورهای نظامی مشترک روسیه و بلاروس تمدید شد
کد خبر: 539006
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۱ ۱۴:۱۶:۳۰

 ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس امروز (یکشنبه) گفت، مسکو و مینسک تصمیم گرفته‌اند، مانورهای نظامی مشترکشان را با هدف آزمودن نیروی پاسخ دهنده ائتلاف دو کشور ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع بلاروس، در جمع بندی نتایج اولیه مانورهای نظامی مشترک کشورش با روسیه تحت عنوان رزمایش "عزم اتحادیه ۲۰۲۲" که پایانش برای امروز یکشنبه برنامه ریزی شده بود، این اظهارات را مطرح کرد.

این وزیر دولت بلاروس بیان داشت: با توجه به روند افزایش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی مرزهای خارجی "اتحادیه" (ائتلاف روسیه و بلاروس) و وخیم‌تر شدن اوضاع در دونباس، روسای جمهوری بلاروس و فدراسیون روسیه تصمیم گرفتند به آزمودن نیروی پاسخ دهنده "اتحادیه" ادامه دهند.

هدف از این مانورهای نظامی مشترک، سنجش و آزمودن مراحل دفاعی "اتحادیه" روسیه و بلاروس برای تضمین "پاسخ کافی و کاستن از شدت تنش های نظامی دامن زده شده توسط دشمنان" در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس است.

خرنین افزود که کشورهای همسایه به سرعت در حال "مملو شدن" از سلاح های مدرن هستند و سطح آمادگی ناتو برای زمان تشدید درگیری در اوکراین از هفت روز به پنج روز رسیده است.

این وزیر دفاع بلاروس گفت: بوی بسیار شدید باروت در اروپا به مشام می رسد. این وضعیت عمدا به سمت جنگ سوق داده می شود.

این در حالی است که از روز جمعه، جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین گزارش داده‌اند که نیروهای امنیتی اوکراین مناطق مسکونی در دونباس را با استفاده از توپخانه و خمپاره‌  گلوله باران می‌کنند که نقض مستقیم توافقات مینسک است. این ادعا را اوکراین رد میکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها