کد خبر: 538697
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۰۹:۱۲:۰۲
| |

یک شرکت آمریکایی خصوصی:

تصاویر ماهواره‌ای نشان از فعالیت نظامی در بلاروس، کریمه و غرب روسیه دارد

یک شرکت آمریکایی خصوصی اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای اخیر فعالیت نظامی در بخش‌های مختلف بلاروس، شبه‌جزیره کریمه و غرب روسیه نزدیک به مرز اوکراین را نشان می‌دهند.

تصاویر ماهواره‌ای نشان از فعالیت نظامی در بلاروس، کریمه و غرب روسیه دارد
کد خبر: 538697
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۰۹:۱۲:۰۲

شرکت فناوری اطلاعات "مکسار" مستقر در آمریکا که هفته‌هاست بسیج نیروهای روسی را رهگیری کرده است، اعلام کرد: این تصاویر استقرار اخیر هلی‌کوپترها متشکل از هلی‌کوپترهای ترابری نیرو و هلی‌کوپترهای تهاجمی را در بخش‌های مختلف نزدیک به مرز اوکراین نشان می‌دهند. آنها همچنین نشان می‌دهند که جنگنده‌ها، یگان‌های دفاع هوایی و تجهیزات پهپادی مستقر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که خبرگزاری رویترز به طور مستقل قادر به تایید آنچه در این تصاویر نشان داده شده است، نیست.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته تا به اوکراین حمله کند و به منظور بهانه‌تراشی برای انجام یک حمله نظامی که ممکن است هر لحظه صورت گیرد، اطلاعات غلط می‌دهد. این در حالی است که روسیه تاکید دارد که چنین قصد و نیتی ندارد و غرب را به ترس‌ آفرینی غیرمسئولانه متهم می‌کند.

شرکت مکسار تاکید کرد: این تصاویر ماهواره‌ای نشان دادند که استقرار بزرگ جدید دست‌کم 50 هلی‌کوپتر در شمال غرب بلاروس صورت گرفته است.

شرکت مکسار افزود: این تصاویر همچنین نشان می‌دهند که یک یگان جدید هلی‌کوپتری و یک گروه جنگی متشکل از تانک‌ها، نفربرهای زرهی و تجهیزات پشتیبانی در یک فرودگاه نظامی واقع در 16 کیلومتری مرز اوکراین مستقر شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها