کد خبر: 538324
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۴:۰۴:۰۴
| |

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین:

سطح تهدید حمله احتمالی اوکراین به دنباس بالاست

سخنگوی کاخ کرملین با ابراز نگرانی از احتمال وقوع حمله نظامی اوکراین علیه منطقه دنباس، گفت ناتو اشتباه می‌کند که می‌گوید مدرکی دال بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه وجود ندارد.

سطح تهدید حمله احتمالی اوکراین به دنباس بالاست
کد خبر: 538324
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۴:۰۴:۰۴

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) ابراز امیدواری کرد که آمریکا مذاکرات درباره تضمین‌های امنیتی با مسکو را از سر بگیرد.

به گزارش فارس، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «آمادگی [جو] بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا] برای گفتگو با روسیه در زمینه [تضمین‌های] امنیتی مثبت است و ما امیدواریم که روند مذاکرات را آغاز کنیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در واکنش به ادعاهای «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو درباره افزایش نیروهای روسیه در مرز اوکراین، تاکید کرد: «ناتو اشتباه می‌کند که می‌گوید هیچ مدرکی دال بر عقب‌نشینی نیروهای روسیه [از نزدیکی اوکراین] وجود ندارد».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم پارلمان روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک»، توضیح داد که دولت مسکو معترف است که جدایی مناطق در شرق اوکراین ممکن است با معاهده صلح مینسک سازگار نباشد.

بر این اساس، پسکوف همچنین هشدار داد که سطح تهدید حمله احتمالی نظامی اوکراین به منطقه دنباس برای سرکوب جدایی‌طلبان دونتسک و لوهانسک همچنان بالاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها