کد خبر: 535383
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۴:۳۶:۳۹
| |

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین:

فتنه انگیزی های آمریکا در اوکراین، به کل اروپا آسیب می‌زند

سخنگوی کرملین هشدار داد که فتنه‌انگیزی‌های واشنگتن در اتحادیه اروپا به کل این قاره آسیب می‌زند.

فتنه انگیزی های آمریکا در اوکراین، به کل اروپا آسیب می‌زند
کد خبر: 535383
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۴:۳۶:۳۹

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از آمریکا خواست تا تشدید تنش‌ها در اطراف اوکراین را متوقف کند.

به گزارش فارس، پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به گزارش‌های نشریات آمریکایی درباره نارضایتی ادعایی کاخ سفید از موضع رئیس‌جمهور اوکراین در مورد حمله احتمالی روسیه، گفت: «رسانه‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر حجم بسیار زیادی از اطلاعات تایید نشده، تحریف شده و عمدتاً دروغ و تحریک آمیز درباره آنچه در اوکراین و اطراف آن اتفاق می‌افتد منتشر می‌کنند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی همچنین تاکید کرد که تنش و هراسی که واشنگتن به راه انداخته است منجر به نگرانی و ترس در اوکراین می شود. سخنگوی کرملین ادامه داد: «این سمت دیگر ماجرا است، یک جنبه بسیار مخرب و بسیار مضر از کارزاری که اکنون توسط واشنگتن انجام می‌شود، و ما به طور مداوم از این رویکرد انتقاد می‌کنیم و از واشنگتن و متحدان آن در قاره اروپا می‌خواهیم که این خط را کنار بگذارند و یک موضع سازنده، آرام و متعادل اتخاذ کنند».

پسکوف در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مسکو چه زمانی به پاسخ‌های آمریکا به تضمین‌های امنیتی، جواب خواهد داد، گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه زمانی که لازم بداند به اسناد تضمین‌های امنیتی ارائه شده از سوی واشنگتن پاسخ خواهد داد، اما اکنون نمی‌توان تاریخ دقیقی را اعلام کرد.

به نوشته ریانووستی، وی با بیان اینکه پوتین شخصا پاسخ‌های آمریکا را مطالعه کرده، تصریح که شخص رئیس‌جمهور روسیه نیز کسی خواهد بود که به واشنگتن پاسخ خواهد داد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا پوتین با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در روز دوشنبه گفتگو خواهد کرد یا خیر، گفت که همه در زمان مقرر مطلع خواهند شد.

بر اساس این گزارش، پسکوف توضیح داد: «رئیس جمهور هفته را با یک روز کاری نسبتاً معمولی آغاز می‌کند. او امروز در کرملین کار می‌کند. امروز روز جلسات کاری است. عصر یک مکالمه تلفنی بین‌المللی خواهد بود، نزدیک به ساعت ۹ شب به شما اطلاع خواهیم داد».

به نوشته ریانووستی، وی در واکنش به تهدید انگلیس برای تحریم روسیه نیز اظهار داشت، بیانیه وزارت خارجه انگلیس در مورد مصادره احتمالی اموال کارآفرینان روسی شاهدی بر غیرقابل پیش‌بینی بودن لندن است و مسکو قطعا به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها