کد خبر: 538283
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۲:۱۴:۱۰
| |

هشتادمین سالگرد تولد پدر رهبر کره شمالی/ اثری از رژه نظامی نبود

کره شمالی امروز (چهارشنبه) هشتادمین سالگرد تولد پدر درگذشته رهبری این کشور را با حضور گسترده مردم در دمای زیر صفر و برف فراوان جشن گرفت اما اثری از رژه موشکی یا نظامی نبود.

هشتادمین سالگرد تولد پدر رهبر کره شمالی/ اثری از رژه نظامی نبود
کد خبر: 538283
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۲:۱۴:۱۰

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی اما شامگاه سه شنبه به همراه مقام‌های ارشد این کشور در جشن "روز ستاره درخشان" در شهر برفی "سامجیون" در نزدیکی کوهستان "پائکتو" حضور یافت؛ به روایت رسمی کیم جونگ ایل، پدر درگذشته رهبر کنونی کره شمالی ۱۶ فوریه در یک اردوگاه مخفی چریکی در این منطقه به دنیا آمد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون در مراسمی ملی برای بزرگداشت تولد هشتادمین سالگرد تولد پدرش شرکت کرد؛ شبکه خبری رسمی کره شمالی به این مساله اشاره نکرد که آیا وی در جریان این نشست سخنرانی داشته یا خیر. همچنین این نخستین بار است که کیم جونگ اون بجای برگزاری نشست ملی در پیونگ یانگ در شهر "سامجیون" شرکت کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش کرد، کیم جونگ اون به همراه خواهرش و چند از مقام‌های ارشد حزب حاکم این کشور در مراسم شرکت داشت.

"پاک جونگ-چون"، یکی از مقام‌های ارشد ارتش کره شمالی در این مراسم که روز سه شنبه برگزار شد، غایب بود و این گمانه زنی را به وجود آورد که او کجا می‌تواند باشد.

این درحالیست که وی در نشست بزرگ پارلمانی اوایل ماه جاری میلادی حضور نداشت و آخرین حضور و دیده شدن در انظار عمومی در کنار کیم جونگ اون به روز اول فوریه ۲۰۲۲ و شرکت در یک رویداد هنری مربوط به "سال نوی قمری"بر می‌گردد.

تقویم کره شمالی پر است از مراسم و سالگردهای تاریخی به ویژه سالگردهای مربوط به پدر و پدربزرگ رهبر کره شمالی.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) نشان می‌دهد که جمع کثیری از شرکت کنندگان در مقابل مجسمه بزرگ و غول‌آسای کیم جونگ ایل جمع شده‌اند.

این مراسم امروز در حالی برگزار شده که کارشناسان می‌گویند، پیونگ یانگ ممکن است در مراسم صد و دهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدربزرگ کیم جونگ اون در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ یک آزمایش بزرگ تسلیحاتی انجام دهد.

وزارت خارجه کره شمالی در وبسایت خود همچنین نوشت، کره شمالی بر "فداکاری" پدر رهبر کنونی این کشور برای حمایت از "آرمان انقلابی مردم چین" و تقویت روابط به مناسبت مراسم هشتادمین سالگرد تولد پدر رهبر کره شمالی تاکید کرد.

این وزارت خانه همچنین نوشت، کیم جونگ ایل در دوران حیاتش ۹ بار به چین سفر کرد و روابط دوستانه بین دو کشور را به سمت توسعه و همکاری بیشتر در طول قرن‌ها سوق داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها