کد خبر: 519520
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۲:۱۴:۵۷
| |

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی:

روابط نزدیک پیونگ‌یانگ با پکن در حقیقت «پیوند خونی» است

رسانه‌های دولتی کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند، کیم جونگ اون به مناسبت سالروز مشارکت چین در جنگ کره بین سال‌های 1950 تا 1953 میلادی تاکید کرد، روابط نزدیک پیونگ‌یانگ با پکن در حقیقت پیوند خونی است و با آمدن نسل‌های بعدی تقویت خواهد شد.

روابط نزدیک پیونگ‌یانگ با پکن در حقیقت «پیوند خونی» است
کد خبر: 519520
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۴ ۱۲:۱۴:۵۷

اعتمادآنلاین| براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی.سی.ان.ای، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی روز دوشنبه به مناسبت هفتاد و یکمین سالروز اعزام نیروهای چینی به جنگ سه ساله کره، تاج گلی را برای یادبود به آرامگاه سربازان کشته‌شده چینی در شهرستان "هوچانگ" واقع در استان "پیونگان جنوبی" فرستاد.

به گزارش ایسنا، کیم جونگ اون ضمن تحسین مشارکت چین در این جنگ به عنوان تجلی "دوستی ستیزه‌جو و اتحاد بزرگ" میان این دو کشور گفت: کره‌شمالی هرگز خون‌های ریخته‌شده از سربازان چینی را فراموش نخواهد کرد.

وی افزود: دوستی کره‌شمالی و چین در حقیقت یک پیوند خونی است که حتی با آمدن نسل‌های بعدی تغییری نخواهد کرد و محکم‌تر از قبل خواهد شد.

چین در جریان جنگ کره که با یک آتش‌بس و نه یک پیمان صلح پایان یافت، در کنار کره‌شمالی در مقابل نیروهای کره‌جنوبی و سازمان ملل به رهبری آمریکا جنگید. در آن زمان براساس یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت، آمریکا یک یگان متحد را تشکیل داد که شامل نیروهای نظامی از تعدادی از کشورهای عضو برای عملیاتی تحت پرچم سازمان ملل بود.

در بحبوحه تعلیق مذاکرات اتمی و تشدید تنش‌ها میان چین و آمریکا، پیونگ‌یانگ و پکن به شدت بر روابط نزدیکشان تاکید کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها