کد خبر: 538279
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۱:۵۶:۰۲
| |

ولادیمیر چیزوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا:

طی یک هفته آینده، یا در هفته پس از آن به اوکراین حمله ای صورت نمی‌گیرد

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا می‌گوید در ماه آینده میلادی قرار نیست حمله‌ای به اوکراین صورت بگیرد.

طی یک هفته آینده، یا در هفته پس از آن به اوکراین حمله ای صورت نمی‌گیرد
کد خبر: 538279
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۱:۵۶:۰۲

ولادیمیر چیزوف، سفیر روسیه در اتحادیه اروپا، احتمال حمله قریب‌الوقوع کشورش به اوکراین را رد کرد. او به رسانه آلمانی دی ولت گفت: هیچ موردی از تشدید درگیری طی یک هفته آینده، یا در هفته پس از آن یا در ماه آینده میلادی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، این در حالی است که پیشتر نیویورک تایمز به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی نوشته بود که مسکو امروز چهارشنبه (16 فوریه) را به عنوان تاریخی برای اجرای اقدام نظامی علیه اوکراین مورد بحث قرار داده است و چیزوف در اظهاراتش خطاب به روزنامه آلمانی دی ولت آن را رد کرد.

چیزوف به دی ولت گفت: تا آنجا که به روسیه مربوط می‌شود، می‌توانم به شما اطمینان دهم که در این چهارشنبه هیچ حمله‌ای صورت نخواهد گرفت. نه در هفته آینده، نه در هفته پس از آن و نه در ماه آینده میلادی تشدید درگیری وجود نخواهد داشت.

این سفیر روسیه خاطرنشان کرد: جنگ‌ها در اروپا به ندرت از یک روز چهارشنبه آغاز می‌شوند!

این سفیر مسکو در بروکسل در ماه دسامبر هم اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود.

از آن زمان مقامات آمریکا گفته‌اند که اطلاعاتشان نشان می‌دهد روسیه احتمالا برای حمله به اوکراین قبل از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در 20 فوریه برنامه ریزی کرده است.

چیزوف به محکوم کردن ادعاهای آمریکا در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین پرداخته و گفت: "زمانی که شما اتهامات، به ویژه اتهامات بسیار جدی علیه روسیه را مطرح می‌کنید، مسئولیت ارائه مدارک آن را هم دارید. در غیر این صورت، این تهمت است."

چیزوف پرسید: "پس شواهد اتهاماتتان کجاست؟"

وی از غرب خواست نگرانی‌های امنیتی روسیه را جدی بگیرد و گفت: "وقتی شرکای ما سرانجام به نگرانی‌های مشروع ما گوش دهند، اجرای روند تنش‌زدایی چندان طول نخواهد کشید."

وی افزود: "این به نفع همه اروپایی‌ها از لیسبون تا ولادیوستوک و همچنین به نفع همه کشورهای دیگر در جهان است."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها