کد خبر: 534859
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۲۱:۳۵:۱۸
| |

روسیه شماری از مقامهای اروپایی را تحریم کرد

وزارت امور خارجه روسیه از تحریم شماری از مقامهای اروپایی و کشورهای عضو این اتحادیه در پاسخ به تحریم های ضدروسی اروپا در مورد شبه جزیره کریمه خبر داد.

روسیه شماری از مقامهای اروپایی را تحریم کرد
کد خبر: 534859
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۸ ۲۱:۳۵:۱۸

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای با انتقاد از تحریم های جدید اتحادیه اروپا در مورد مقامهای روسیه بخاطر سیاست های این کشور در قبال شبه جزیره کریمه اعلام کرد: فدراسیون روسیه بارها اتحادیه اروپا را از بکارگیری تحریم های یکجانبه به عنوان ابزارهای غیرقانونی بین المللی برحذر داشته است و در رابطه با تصمیم این اتحادیه برای افزایش تحریم ها، مسکو اعلام کرد که اجازه برای پاسخ متقابل را برای خود محفوظ می دارد. 

به گزارش ایرنا، در بیانیه گفته شده است: در این رابطه، طرف روسی با پیروی از اصول اقدام متقابل و یکسان، تصمیم به گسترش فهرست مقامهای اروپایی مشمول تحریم ها گرفته است که سفر آنها به روسیه ممنوع می شود.

وزارت خارجه روسیه بدون اشاره به تعداد افرادی که شامل تحریم های روسیه می شوند، خاطرنشان کرد: تحریم های روسیه در وهله اول شامل مقامهای شرکت های نظامی خصوصی می شود که به دلایلی حساسیت مقامهای اتحادیه اروپا را برنمی انگیزند.

در بیانیه اضافه شده است: فهرست متقابل افراد مشمول محدودیت های روسیه همچنین شامل شماری از مقامهای نظامی و سازمان های حکومتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می شود که مسئول پیشبرد سیاست های ضدروسی و اعمال تدابیر محدود کننده در مورد روس تبارها و رسانه های روسی هستند. 

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که یادداشتی با این مضمون مظابق شیوه معمول، به دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در روسیه ارسال شده است. 

اتحادیه اروپا و آمریکا در سال ۲۰۱۴ و پس از ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه، مسکو را هدف تحریم های اقتصادی قرار دادند و بخش های انرژی، بانکداری و دفاعی این کشور را نشانه گرفتند.

در این میان، دموکرات های سنای آمریکا لایحه ای را ارائه داده اند که مقام های روسیه، فرماندهان نظامی و موسسات بانکی این کشور را مشمول مجازات قرار می دهد.

این در حالی است که اولاف شولتس صدراعظم آلمان از اروپا و آمریکا خواسته است به هنگام در نظر گرفتن تحریم ها، دقت بالایی به خرج دهند، امری که موید چالش در دستیابی به توافق در زمینه رویکردی مشترک در ارتباط با روسیه است.

الکساندر شالنبرگ صدراعظم اتریش نیز با اعلام اینکه هر گزینه ای روی میز است، در مورد تحریم های بالقوه خط لوله گاز نورد استریم ۲، به وابستگی کشورش به روسیه برای تامین ۴۰ درصد از گاز اتریش اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها