کد خبر: 538013
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۱۳:۳۳
| |

یک مقام ارشد نظامی روسیه:

آماده شلیک به ناوها و کشتی‌های متجاوز هستیم

یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت مسکو آماده است به سوی کشتی‌ها و زیردریایی‌های خارجی که به طور غیرقانونی وارد آب‌های این کشور می‌شوند، شلیک کند.

آماده شلیک به ناوها و کشتی‌های متجاوز هستیم
کد خبر: 538013
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۴:۱۳:۳۳

رویترز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» یک مقام ارشد نظامی روسیه امروز (دوشنبه) گفت این کشور آماده است به سوی کشتی‌ها و زیردریایی‌های خارجی که به طور غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی آن می‌شوند، آتش بگشاید. این مقام تاکید کرد، با این حال، چنین تصمیمی تنها در بالاترین سطح اتخاذ خواهد شد.

به گزارش فارس، خبرگزاری «ریانووستی» هم گزارش داد «استانیسلاو گادژیماگومدوف» معاون اداره عملیات اصلی ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت که غرب، اوکراین را به سناریویی برای ایجاد کنترل بر دونباس و بعداً بر کریمه تحریک می‌کند. وی در این خصوص گفت: غرب به تبدیل اوکراین به کشوری متخاصم با کشور ما ادامه می‌دهد. حمایت سیاسی و نظامی از خارج، کی‌یف را به سناریوی برقراری کنترل بر دونباس و بعداً کریمه تحریک می‌کند. 

این مقام نظامی ارشد روس همچنین گفت موضع اتخاذ شده از سوی ایالات متحده نشان دهنده تمایل به اجرای سناریویی است که بارها توسط آمریکایی‌ها استفاده شده مبنی بر کشاندن ابتکارات روسیه به مذاکرات طولانی در مورد موضوعات غیر اولویتی برای آمریکایی‌ها در چارچوب گفت‌وگوی ثبات راهبردی روسیه و ایالات متحده، یا در قالب‌های چندجانبه. به گفته وی، تحلیل سند آمریکایی (پاسخ آمریکا به پیشنهادات امنیتی روسیه) نشان می‌دهد که ایالات متحده قصد ندارد بر اساس پیش‌نویس معاهده روسیه مذاکره کند.

او در ادامه در خصوص مسئله عضویت اوکراین در ناتو که از خطوط قرمز روسیه است، گفت آمریکا به حمایت از سیاست درهای باز ناتو ادامه خواهد داد.

منابع خبری غروب شنبه به وقت تهران از شناسایی یک فروند زیر دریایی آمریکا از سوی ناوگان دریایی روسیه در جزایر کوریل خبر دادند. خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک فروند زیردریایی آمریکا را در جزایر کوریل شناسایی کرد و به دنبال این ماجرا، این زیر دریایی آمریکایی حریم دریایی روسیه را ترک کرد. خبرگزاری «رویترز» نیز نوشت که زیردریایی ایالات متحده درخواست‌ها برای خروج از آب‌های روسیه را نادیده گرفت، اما پس از «اقدامات مرتبط» منطقه را ترک کرد. در پی این حادثه، وزارت دفاع روسیه وابسته نظامی آمریکا را احضار کرد.

در پی این خبر، یک سخنگوی ارتش آمریکا با تکذیب ورود زیردریایی این کشور به آب‌های سرزمینی روسیه، گفت نیروهای آمریکایی در حریم‌های بین‌المللی عملیات می‌کنند. آمریکا و دیگر کشو‌رهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌هایش را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند، اعزام می‌کند. کرملین بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها