کد خبر: 537982
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۲:۱۳:۱۹
| |

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین:

بر موضع خود در قبال غرب می‌ایستیم

به گفته سخنگوی کرملین، رئیس‌جمهور روسیه بر موضع خود در قبال غرب می‌ایستد و روی مسائل امنیتی حیاتی برای این کشور اصرار می‌کند.

بر موضع خود در قبال غرب می‌ایستیم
کد خبر: 537982
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۲:۱۳:۱۹

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، علیرغم افزایش اخیر گفت‌وگوهای دوجانبه میان روسیه و آمریکا، روابط دو کشور در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

به گزارش فارس، وی به خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گفت سران دو کشور در تماس بوده‌اند که نکته مثبتی است زیرا چند سال قبل گفت‌وگو در حد صفر بود اما روابط دوجانبه در پایین‌ترین سطح قرار دارد. پسکوف در ادامه گفت روسیه پاسخ مستقیمی به پیشنهادات خود در مورد تضمین‌های امنیتی دریافت نکرده است، زیرا غرب ترجیح می‌دهد بر مسائل ثانویه تمرکز کند، اما ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه همچنان اصرار دارد که ایده‌های مسکو نادیده گرفته نشود.

این دیپلمات روس توضیح داد: پوتین در رویکرد خود نسبت به خب بگذارید بگویم شرکای ما بسیار سازگار است، اما متأسفانه، آن‌ها اکنون بیشتر مخالف هستند تا شریک. او وقتی سؤال می‌پرسد رک است و انتظار پاسخ‌های مستقیم دارد. و درست مانند سال ۲۰۰۷ که مستقیماً سؤالاتی را مطرح کرد، در سال ۲۰۲۲ هم مستقیماً سؤالاتی را در پیش‌نویس دو سندی که به واشنگتن و ناتو تحویل داده شد، مطرح کرد، اما پاسخ مستقیم دریافت نکردیم.

پسکوف افزود: ما تلاشی برای تمرکز بر جزئیات ثانویه و تلاش برای اجتناب از هرگونه درک از موضوعاتی که برای ما اهمیت حیاتی دارد را شاهد بوده‌ایم؛ اما من شک ندارم که رئیس‌جمهور پوتین همچنان در موضع خود ثابت قدم خواهد بود و بر آن مسائلی که در واقع برای ما مسائل موجودیتی هستند اصرار خواهد کرد تا این موضوعات بدون توجه باقی نماند و نادیده گرفته نشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها