کد خبر: 537700
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۰۸:۱۶:۲۲
| |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

خطر حمله نظامی روسیه به اندازه کافی زیاد و قریب الوقوع است

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که تنش های شدید بر سر اوکراین دلیل تصمیم واشنگتن برای انتقال بیشتر کارکنان سفارت خود از کی یف است.

خطر حمله نظامی روسیه به اندازه کافی زیاد و قریب الوقوع است
کد خبر: 537700
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۰۸:۱۶:۲۲

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده برخی از پرسنل دیپلماتیک خود را از پایتخت اوکراین به شهر لویو در بحبوحه نگرانی های امنیتی منتقل می کند. هم کانادا و هم استرالیا اعلام کردند که در بحبوحه تشدید بحران اوکراین، عملیات سفارت در کی یف را به حالت تعلیق درآورده و دفاتر موقت خود را در لویو باز می کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک،  بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در هاوایی گفت: "دیروز دستور خروج بیشتر آمریکایی هایی که هنوز در سفارت آمریکا در کی یف هستند را صادر کردیم. خطر حمله نظامی روسیه به اندازه کافی زیاد است و تهدید به اندازه کافی قریب الوقوع است که این کار عاقلانه ای است."

وی تصریح کرد که یک تیم اصلی دیپلماتیک ایالات متحده در اوکراین باقی خواهد ماند و در آنجا با همکاران اوکراینی به کار خود ادامه خواهد داد. بلینکن با تکرار نگرانی های واشنگتن در مورد حمله احتمالی نظامی روسیه علیه اوکراین، گفت که کمک های امنیتی ایالات متحده به کی یف ادامه خواهد یافت.

بلینکن مدعی شد: «هیچ کس نباید تعجب کند اگر روسیه اقدامی تحریک آمیز یا حادثه ای را تحریک کند که از آن برای توجیه اقدام نظامی استفاده کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها