کد خبر: 537572
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۳:۳۴:۳۱
| |

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

به دلیل نگرانی از فتنه‌انگیزی کی‌یف یا سایر طرف‌ها تصمیم به خروج گرفتیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت مسکو به دلیل نگرانی از فتنه‌انگیزی کی‌یف یا سایر طرف‌ها، تصمیم گرفته تا تعداد کارکنان دیپلماتیک خود در اوکراین را تعدیل کند.

به دلیل نگرانی از فتنه‌انگیزی کی‌یف یا سایر طرف‌ها تصمیم به خروج گرفتیم
کد خبر: 537572
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۳:۳۴:۳۱

بعد از انتشار خبر آغاز خروج دیپلمات‌های روس از اوکراین در میانه تنش‌های مسکو و غرب، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت که مسکو تصمیم گرفته تا تعداد کارکنان دیپلماتیک خود در اوکراین را تعدیل کند، زیرا از اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف یا طرف‌های دیگر می‌ترسد.

به گزارش فارس و به نقل از  رویترز، این دیپلمات روس نگفت که آیا این به معنای کاهش تعداد کارکنان است یا خیر، اما گفت که سفارت و کنسولگری‌ها در اوکراین به انجام وظایف کلیدی خود ادامه می‌دهند.

پیش‌تر سفارت روسیه در کی‌یف در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت آن ادامه دارد. ساعاتی قبل‌تر، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کارمندان نمایندگی دیپلماتیک روسیه در اوکراین در حال ترک این کشور هستند. طبق گزارش‌ها، شهروندان اوکراینی گفتند که دیپلمات‌ها و کارمندان کنسولگری روسیه شروع به عزیمت به این کشور کرده‌اند و به همین دلیل، مشکلاتی در ثبت نام برای پذیرش در سفارت و کنسولگری روسیه مشاهده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها