کد خبر: 537380
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ۰۹:۵۷:۵۴
| |

بلینکن با همتای فرانسوی‌اش و دبیرکل ناتو درباره اوکراین صحبت کرد

وزیر خارجه آمریکا درباره تنش‌های بین روسیه و اوکراین به صورت جداگانه با دبیرکل ناتو و همتای فرانسوی خود گفت‌وگو کرد.

بلینکن با همتای فرانسوی‌اش و دبیرکل ناتو درباره اوکراین صحبت کرد
کد خبر: 537380
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ۰۹:۵۷:۵۴

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره هماهنگی واکنش بین اروپا و آمریکا در برابر تهدیدهای در جریان روسیه علیه اوکراین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن بار دیگر به تعهدات آمریکا برای همکاری و هماهنگی نزدیک و رایزنی با متحدان و شرکایش تاکید کرد. او همچنین بر آمادگی واشنگتن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین نیز اشاره کرد.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو همچنین درباره تلاش‌های دیپلماتیک با هدف تاکید بر روسیه به منظور کاهش تنش و حضور در گفت‌وگویی معنادار و قابل اعتماد و همچنین موضع نیروهای‌ آمریکایی و متحدانش در تقویت بخش شرقی ائتلاف ناتو صحبت کردند.

وزیر خارجه آمریکا در جریان گفت‌وگویی دیگر با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه بر اهمیت تداوم حمایت از حاکمیت ارضی و یکپارچگی قلمروی اوکراین و این مساله که اگر روسیه به اوکراین حمله کند باید بهای گزافی بپردازد، صحبت داشت.

دو دیپلمات همچنین درباره تلاش‌های در جریان از سوی روسای مشترک گروه مینسک به منظور کمک به حل مناقشات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره درگیری‌ها در قره‌باغ گفت‌وگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: بلینکن و لودریان به بررسی تحولات در جریان در منطقه "ساحل" آفریقا نیز پرداختند. بلینکن همچنین بر اهمیت همکاری ناتو با شرکایش در منطقه آسیا-پاسیفیک تاکید کرد.

ند پرایس گفت: بلینکن همچنین به نقش رهبری فرانسه در پایان دادن به کرونا تاکید و به حوزه‌های مختلف همکاری در این باره نیز اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها