کد خبر: 536050
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۴:۳۷:۰۹
| |

جان کربی، سخنگوی پنتاگون:

روسیه دنبال حمله‌ای جعلی برای توجیه حمله احتمالی‌اش به کی‌یف است

آمریکا روسیه را به طراحی برنامه‌ای گسترده برای طراحی یک حمله جعلی از سوی نیروهای اوکراین متهم کرد؛ چیزی که مسکو می‌تواند از آن به عنوان زمینه و بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه این همسایه خود استفاده کند.

روسیه دنبال حمله‌ای جعلی برای توجیه حمله احتمالی‌اش به کی‌یف است
کد خبر: 536050
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۴:۳۷:۰۹

 

آمریکا روسیه را به طراحی برنامه‌ای گسترده برای طراحی یک حمله جعلی از سوی نیروهای اوکراین متهم کرد؛ چیزی که مسکو می‌تواند از آن به عنوان زمینه و بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه این همسایه خود استفاده کند.

به گزارش ایسنا،  جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که این طرح‌ شامل ایجاد یک پروپاگاندای ویدیویی است که در آن انفجارهای از قبل برنامه‌ریزی شده و اجساد و بازیگرانی سوگوار و در زاری، حضور دارند.

آمریکا جزئیات دقیقی در این باره اعلام نکرده است.

آمریکا این طرح را در اطلاعات "خارج شده از رده محرمانه‌ای" اعلام کرد که با مقامات اوکراین و شرکای اروپایی در روزهای اخیر به اشتراک گذاشته بود. این تازه‌ترین اقدام دولت آمریکا برای مقابله با "تلاش‌های روسیه در انتقال اخبار نادرست برای ایجاد زمینه حمله به اوکراین" بود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مکررا از ارائه جزئیات و شواهدی که یافته‌های اطلاعاتش‌اش بر آن‌ها استوار است، خودداری کرده است. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور نیز اعلام کرد که دولت آمریکا باید از منابع و شیوه‌های اطلاعاتی خود محافظت کند.

او همچنین گفت: ما تنها زمانی اطلاعات را از حالت محرمانه خارج می‌کنیم، که نسبت به صحت آن اطمینان بالا داشته باشیم.

آمریکا گفت که طبق یافته‌های جدیدش، روسیه قصد دارد با چیدن صحنه‌ای از تجهیزات نظامی مورد استفاده اوکراین از جمله یک سلاح کلیدی ساخت ترکیه (که عضو ناتو است) اعتبار سناریوی "تقلبی" حمله خود را تقویت کند.

به گفته یک مقام ارشد دولتی که نخواست نامش فاش شود، روسیه احتمالا از پهپادهای بیرق‌دار ساخت ترکیه در این عملیت تصنعی استفاده خواهد کرد. کی‌یف پیش از این از پهپادهای بیرق‌دار در مبارزه با نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین استفاده کرده و خشم مسکو را - که مخالف قرار دادن این پهپادها در اختیار اوکراین است - برانگیخته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها