کد خبر: 531770
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۳:۳۴:۳۶
| |

زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین:

آماده مذاکره و توافق بر سر دونباس هستیم

رئیس جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) گفت که کی‌یف آماده است تا تصمیمات لازم را در نشست بعدی "فرمت نرماندی" اتخاذ کند.

آماده مذاکره و توافق بر سر دونباس هستیم
کد خبر: 531770
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۳:۳۴:۳۶

زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) گفت که زمان دستیابی به توافق و پایان دادن به درگیری در دونباس فرا رسیده است و کی‌یف آماده است تا تصمیمات لازم را در نشست بعدی "فرمت نرماندی" اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به نقل از او گزارش داد: زمان آن فرا رسیده است که در خصوص پایان دادن به مناقشه و درگیری دونباس توافق "اساسی" کنیم و ما برای تصمیمات لازم در جریان نشست جدید سران چهار کشور (فرمت نرماندی) آماده هستیم.

دفتر مطبوعاتی زلنسکی همچنین اعلام کرد که اوکراین، فرانسه و آلمان توافق کردند که روابط و تماس‌ها را در فرمت نرماندی به‌ منظور توافق در خصوص روش‌های سازمان‌دهی نشست بعدی سران این کشورها ادامه دهند.

اوکراین، مسکو را به حمایت از جدایی‌طلبان روس‌گرا در دونباس و تشدید ناآرامی‌ها در شرق این کشور متهم می‌کند. در مقابل، روسیه تاکید دارد که کی‌یف توافق‌های مینسک برای حل و فصل ناآرامی در شرق اوکراین را نادیده می‌گیرد و با اجرای حملاتی، صرفا تنش‌ها را تشدید می‌کند.

مذاکرات میان روسیه و اوکراین همچنین از آن جهت حائز اهمیت است که مسکو ده‌ها هزار نیرو در نزدیکی مرز اوکراین گردآوری کرده و خواستار دریافت تضمین‌های امنیتی از غرب است. به ویژه روسیه از ایالات متحده می‌خواهد تا ضمانت کند ناتو بیش از این به سمت شرق گسترش نمی‌یابد و درخواست عضویت اوکراین در ناتو هم رد می‌شود؛ خواسته‌هایی که تاکنون واشنگتن نپذیرفته است.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها