پنتاگون درباره کشتار غیرنظامیان در حمله به سرکرده داعش، تحقیق نمی‌کند

سخنگوی پنتاگون با تایید کشته‌شدن چند زن و کودک در جریان عملیات حمله به محل اختفای سرکرده جدید داعش، اما گفت که فعلا قصدی برای تحقیق در این زمینه ندارند.

پنتاگون درباره کشتار غیرنظامیان در حمله به سرکرده داعش، تحقیق نمی‌کند
کد خبر: 535981
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۰۷:۵۷:۴۱

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که پنتاگون  قصد ندارد در مورد مرگ غیرنظامیان در جریان عملیات در سوریه تحقیق کند.

به گزارش فارس، کربی طی نشست خبری در پنتاگون گفت: «ایالات متحده هنوز تصمیمی برای انجام تحقیقات در رابطه با کشته شدن غیرنظامیان در سوریه در جریان عملیات برای از بین بردن رهبر گروه تروریستی داعش نگرفته است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با تایید کشته‌شدن چند غیرنظامی در حمله به محل اختفای «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در ادلب، گفت که حداقل سه غیرنظامی در این عملیات کشته شدند.

سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه، القرشی در این انفجار که خودش ترتیب داده بود کشته شد، اظهار داشت که همسر و دو فرزندش نیز با او جان باختند.

بر اساس این گزارش، کربی تصریح کرد: «ما می‌دانیم که سه نفر با او در طبقه سوم بودند که آنها نیز کشته شدند. آنها همسر و دو فرزند او هستند. در طبقه دوم این عمارت، نظامیان با معاون القرشی تبادل آتش کردند که از بین رفت».

وی سپس به سادگی با شانه خالی کردن از مسئولیت کشتار غیرنظامیان در این عملیات، گفت: «ایالات متحده اطمینان دارد که مسئولیت کشتار غیرنظامیان در جریان عملیات نابودی رهبر گروه تروریستی داعش در شمال غرب سوریه بر عهده تروریست‌ها است نه ارتش آمریکا».

به نوشته ریانووستی، سخنگوی پنتاگون همچنین درباره این عملیات مدعی شد که آمریکا چندین ماه است که در حال برنامه‌ریزی عملیاتی علیه سرکرده جدید داعش بود.

کربی در این‌باره ادعا کرد: «برنامه‌ریزی،  ماه‌ها طول کشید. شامل تمرینات فیزیکی واقعی بود - ده ها نفر توسط نیروهای عملیات ویژه. این یک عملیات ایالات متحده بود که فقط توسط نیروهای آمریکایی انجام شد».

عصر پنجشنبه بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که در حمله شب گذشته نظامیان این کشور به ادلب، سرکرده جدید داعش کشته شده است. 

منابع رسانه‌ای از عملیات هلی‌برن شب گذشته نیروهای ائتلاف آمریکایی در حومه شمالی  ادلب (شمال غرب سوریه) و کشته شدن دست‌کم ده نفر از جمله یک زن و چند کودک خبر دادند.

شبکه «الجزیره» گزارش داد، بالگردهای ائتلاف آمریکایی، شب گذشته بر فراز مناطق أطمة ودیر بلوط در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و در حومه شهرک «أطمة» یک عملیات هلی‌برن انجام دادند که در آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

خبرنگار «العربی الجدید» نیز با تایید عملیات هلی‌برن نیروهای آمریکایی در شمال استان ادلب به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی نوشت: طی هلی‌برن نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه یک ساختمان مسکونی دو طبقه در نزدیکی گذرگاه دیربلوط، نُه نفر از جمله سه کودک و زن کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این عملیات سه ساعت طول کشید و پس از پایان، بالگردهای ائتلاف وارد اراضی ترکیه شدند و پهپادهای ائتلاف بین‌المللی پس از عقب‌نشینی بالگردها، محل عملیات صورت گرفته را هدف قرار دادند.

پیش از این، پایگاه خبری شبکه «اورینت» -نزدیک به معارضان- به نقل از منابع میدانی احتمال داده بود که «عبدالله قرداش» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید سازمان تروریستی داعش در حمله بامدادی آمریکا کشته شده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها