جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا:

واقفیم که برنامه موشکی بالستیک ایران در طی چند سال اخیر پیشرفت کرده

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره برخی گزارش ها که در آن‌ها ادعا شده است ایران در حال آماده سازی برای یک پرتاب ماهواره ای است، به پیشرفت برنامه موشکی ایران اذعان کرد.

واقفیم که برنامه موشکی بالستیک ایران در طی چند سال اخیر پیشرفت کرده
کد خبر: 526863
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که ایران در حال آماده سازی برای یک پرتاب موشکی است و آیا پنتاگون نظری در این باره دارد یا نه و آیا این موشک قرار است یک موشک بالستیک قاره پیما(ICBM) باشد یا صرفا یک پرتاب ماهواره ای خواهد بود، گفت: گزارش ها در این راه را دیده ام. قصد ندارم درباره ارزیابی های اطلاعاتی صحبت کنم. فقط می گویم ما واقفیم که برنامه موشکی بالستیک ایران در طی چند سال اخیر پیش‌رفت کرده است.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، کربی این توانمندی ایران را تهدیدی برای منافع کشورش و منافع امنیتی شرکایشان در منطقه خواند و گفت: ما آن را به دقت رصد خواهیم کرد.


سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ما اطمینان خواهیم یافت توان لازم برای دفاع از منافعمان در منطقه را داشته باشیم و به متحدان و شرکایمان نیز در همین زمینه کمک کنیم.


اظهارات سخنگوی پنتاگون در پی این مطرح می شود که خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده بود یک تحلیل اطلاعاتی از تصاویر ماهواره ای نشان می دهد ایران در حال آماده سازی برای پرتاب ماهواره به مدار زمین است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها