کد خبر: 515959
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۴:۵۳:۳۰
| |

بورل راهی امارات و عربستان می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ادامه رایزنی‌هایش در خاورمیانه پس از سقوط کابل به دست گروه طالبان، به قطر سفر کرده، متعاقبا راهی امارات و عربستان سعودی می‌شود.

بورل راهی امارات و عربستان می‌شود
کد خبر: 515959
|
۱۴۰۰/۰۷/۰۸ ۱۴:۵۳:۳۰

اعتمادآنلاین| به گزارش سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، «جوسپ بورل» امروز(پنجشنبه) در دوحه پایتخت قطر سرگرم جلسات دوجانبه با مقامات ارشد این کشور است. دیدار با امیر قطر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی این کشور برخی از برنامه‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سفر عنوان شده است.

به گزارش ایرنا وی سپس راهی امارات متحده می‌شود تا فردا (جمعه) در «کنفرانس جهانی سیاست» در ابوظبی شرکت کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین قرار است دیدارهای دوجانبه‌ای را در حاشیه این اجلاس با برخی از مقامات شرکت کننده در این کنفرانس داشته باشد.

بورل شنبه راهی عربستان خواهد شد تا با وزیر امور خارجه این کشور و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار کند. به گزارش سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ، جوسپ بورل و «فیصل بن فرحان» (وزیر امور خارجه عربستان) قرار است روز یکشنبه نشست خبری مشترک برگزار کنند.

عصر یکشنبه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر تجارت عربستان و سپس با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن ملاقات خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو هفته پیش هم برای گفت‌وگو با مقامات ارشد عراق درباره مسائل روابط دو جانبه و تحولات منطقه، به ویژه بحران افغانستان به این کشور سفر کرده بود. وی اعلام کرد که پس از اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خاورمیانه باز می‌گردد تا به رایزنی‌هایش ادامه دهد.

بورل پس از خروج شتابزده آمریکا و متحدانش از افغانستان تاکید دارد که اتحادیه اروپا باید همکاری‌های خود را با حوزه خلیج فارس تقویت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها