کد خبر: 534921
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۰:۰۲:۱۰
| |

مخالفت تل‌آویو با فروش «گنبد آهنین» به امارات

سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل با فروش سامانه‌های دفاع هوایی «گنبد آهنین» و «مقلاع داود» به امارات مخالفت کردند.

مخالفت تل‌آویو با فروش «گنبد آهنین» به امارات
کد خبر: 534921
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۰:۰۲:۱۰

الون بن دیوید، تحلیلگر نظامی در روزنامه صهیونیستی«معاریو» فاش کرد که سرویس‌های امنیتی این رژیم با فروش فنآوری جدید به خصوص سامانه‌های دفاع هوایی به شرکای تازه (مغرب، امارات، بحرین و سودان) مخالفت کردند.

به گزارش فارس، یوآف لیمور تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» نیز گفت که علت مخالفت تل‌آویو با فروش این سامانه‌ها به امارات و دیگر کشورهایی که به تازگی با این رژیم سازش کرده‌اند، ترس آن از درز اطلاعات تکنولوژیکی و نظامی به طرف‌های دیگر است.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»،  وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیمات خود در خصوص عدم فروش برخی تجهیز و فنآوری به امارات به خصوص در زمینه حملات سایبری صرف‌نظر کرده است اما مخالفت آن درباره فروش سامانه‌های دفاع هوایی به قوت خود باقی است.

بنابراین گزارش، امارات پس از مخالفت رژیم صهیونیستی با فروش این سامانه‌ها، به خرید سامانه دفاع هوایی از کره جنوبی مبتنی بر فنآوری روسیه روی آورده است.

بن دیوید همچنین برآورد کرد که اگر رژیم صهیونیستی با فروش این سامانه به امارات به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار موافقت می‌کرد، هزینه‌های این سامانه کمتر شده و فرصت‌های کاری زیادی برای صنایع نظامی اسرائیل به وجود می‌آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها