بررسی اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان در ژنو

نماینده دائم ترکمنستان در سازمان ملل در مورد اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان برای سال 2022 جلسه‌ای برگزار کرد.

بررسی اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان در ژنو
کد خبر: 534583
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۶:۴۳:۲۷

«خلجانف آتاگلدی» نماینده دائم ترکمنستان در سازمان ملل در ژنو در مورد اولویت‌های سیاست خارجی ترکمنستان برای سال 2022 جلسه‌ای برگزار کرد.

به گزارش فارس، در این همایش سران و نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک معتبر در ژنو از جمله آذربایجان، استرالیا، بلاروس، قرقیزستان، لتونی، مولداوی، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و سازمان‌های بین المللی دعوت شدند. 

توجه اصلی در این نشست، به نتایج فعالیت سال 2021 ، سال بین المللی صلح و اعتماد و همچنین بزرگترین رویدادهای بین المللی برگزار شده در ترکمنستان از جمله نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی، پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی و کنفرانس بین المللی «سیاست صلح و اعتماد اساس امنیت، ثبات و توسعه بین المللی» معطوف شد که به مرحله مهمی در ارتقای مشارکت منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد اولویت‌های اصلی سیاست خارجی ترکمنستان که توسط «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام شد، آشنا شدند.

سپس مراسم اهدای مدال ترکمنستان که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد بی طرفی این کشور ایجاد شده بود، برگزار شد.

همچنین در این نشست ابتکار جهانی ترکمنستان در ژنو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به دیپلمات‌ها جوایزی اعطا شد. این جایزه به خاطر خدماتی که در توسعه روابط بین الملل انجام دادند به رهبران فعلی و سابق سازمان‌های بین المللی تقدیم شد.

بر اساس فرمان رئیس جمهور ترکمنستان، مدال "Türkmenistanyň Bitaraplygynyň 25 ýyllygyna" به «اولگا الگارووا» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیر اجرایی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد در اروپا اعطا شد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها