کد خبر: 533929
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۵:۲۴:۳۴
| |

حزب اردنی:

کشتار ملت بی‌دفاع یمن، بیانگر عمق بحران ائتلاف سعودی است

حزب اتحاد ملی اردن تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی، با سلاحهای آمریکایی ملت بی دفاع یمن را به خاک و خون می‌کشد.

کشتار ملت بی‌دفاع یمن، بیانگر عمق بحران ائتلاف سعودی است
کد خبر: 533929
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۵:۲۴:۳۴

حزب «اتحاد ملی» اردن امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، حمایت ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن را محکوم کرد.

به گزارش فارس، شبکه خبری المیادین ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، علیه غیر نظامیان بی‌دفاعی دست به کشتار زدند که تنها گناه آنان این است که مخالف هر گونه مداخله در امور داخلی خود هستند.

این حزب با بیان اینکه مردم یمن مخالف غارت منابع خود از سوی ائتلاف متجاوز هستند، خاطر نشان کرد، این ائتلاف با سلاحهای آمریکایی، ملت یمن را به قتل می‌رسانند.

در این بیانیه آمده است، این جنایت نشانگر عمق بحران و تنگنایی است که کشورهای ائتلاف در آن گرفتار شده‌اند؛ به ویژه پس از آن نتوانستند اراده ملت یمن را در هم شکنند و در پیشرفت در جنگ، ناکام ماندند؛ هر چند که مدرنترین سلاح کشتار آمریکایی را در اختیار دارند.

بر اساس این بیانیه، شورای امنیت به جنگ علیه یمن فقط از زاویه خدمت به منافع کشورهایی می‌نگرد که حمله [تنبیهی] نیروهای یمنی به امارات را محکوم کردند؛ حمله‌ای که در پاسخ به حملات مداوم این ائتلاف بوده است.

حزب اتحاد ملی اردن با اشاره به مقاومت مردم یمن در برابر کشورهای متجاوز، خاطر نشان کرد، صحنه قتل کودکان یمنی، وجدان کشورهای مذکور را بیدار نمی‌کند؛ مسئله‌ای که نشانگر سیاست نفاق بین المللی و نادیده گرفتن حق مردم یمن در دفاع از آنان است.

این حزب ضمن مقایسه جنایات ائتلاف سعودی با جنایات رژیم صهیونیستی علیه کشورهای عربی به ویژه فلسطین، تأکید کرد، باید این جنگ بی‌نتیجه متوقف شود و فقط رزیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی کشورهای عربی و همپیمان آن یعنی آمریکا و برخی کشورهایی که روابط خود را این رژیم عادی کرده‌اند، از طولانی شدن جنگ یمن سود می‌برند.

این در حالی است که روز دوشنبه هفته گذشته نقاطی در امارات هدف حمله پهپادی و موشکی قرار گرفت. این حملات، پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور انجام شد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم رسما اعلام کرد که نیروهای یمنی، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

در واکنش به این عملیات یمن، ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، حمله به شهرهای یمن به ویژه صعده و صنعاء را افزایش داد؛ به نحوی که در بمباران زندان صعده، تا امروز ۸۷ نفر کشته و ۲۶۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها